Zdrowa skóra i kolagen

REKLAMA

Zasadniczym składnikiem tkanki łącznej w ludzkim organizmie jest kolagen. Białko to jest odpowiedzialne za zdrową skórę, włosy i paznokcie. Zbyt mała ilość tej substancji negatywnie wpływa na wygląd i zdrowie.

 

Istotnym budulcem skóry i narządów w organizmie jest kolagen. Stanowi on, aż ¼ wszystkich białek. Jego niedobór objawia się brakiem elastyczności skóry i zmarszczkami. Jeżeli zauważyłaś u Siebie niepożądane zmiany. Opadający owal twarzy, zwiotczałe ramiona i wysuszony naskórek są Twoim zmartwieniem. Zastanów się, czy w Twoim organizmie jest wystarczająca ilość tego cennego białka. Jego ubytek głównie związany jest z wiekiem. Już po 26 roku życia można zaobserwować pierwsze, niewielkie zmiany na skórze. Mogą one wskazywać na spowolnienie procesu wytwarzania kolagenu.

Czynniki szkodliwe i kolagen

Na skutek upływu czasu produkcja kolagenu zwalnia, a jego zawartość maleje. Zakłada się, że w każdym roku 1% tego cennego białka ubywa ze skóry. Po 60 roku życia zdolność do wytwarzania kolagenu jest praktycznie bliska zeru. Efektem są pogłębione zmarszczki, cellulit oraz słabe, wypadające włosy. Procesów związanych ze starzeniem się organizmu, nie da się zatrzymać, jednak można je opóźnić. Czynnikami negatywnie wpływającymi na wygląd są też: używki, brak ochrony przeciwsłonecznej, stres i choroby. Eliminując je, możesz poprawić kondycję skóry i zapobiec jej dalszej degradacji.

Dieta – czy może pomóc

Zbilansowana, bogata w witaminy i minerały dieta korzystnie wpływa na procesy regeneracyjne. W Twoim jadłospisie nie powinno zabraknąć produktów bogatych w witaminy rozpuszczalne w tłuszczach takie jak: A, D, E, K, witamin z grupy B oraz witaminy C. W diecie powinnaś też uwzględnić produkty bogate w nienasycone kwasy OMEGA-3 oraz minerały m. in. cynk, selen, miedź. Zróżnicowana dieta bogata w rośliny strączkowe, owoce morza i tłuste ryby, warzywa i owoce pomoże na dłużej zachować młody i zdrowy wygląd Twojej cerze. Witamina C zawarta w papryce, cytrusach, jagodach i porzeczkach bierze udział w procesach związanych z syntezą kolagenu i jest niezbędna dla zachowania odporności, i zdrowia. Fitoestrogeny zawarte w roślinach strączkowych np. w soi lub soczewicy mają działanie zbliżone do estrogenów – poprawią koloryt Twojej skóry i przywrócą jej nawilżenie.

Kremy i kosmetyki

Przy wyborze kremu do twarzy weź pod uwagę to, że cząsteczki kolagenu zawarte w kosmetykach są zbyt duże. Fakt ten sprawia, że nie są w stanie przeniknąć wierzchniej warstwy skóry. Wybierając odpowiedni specyfik, kieruj się potrzebami i uzupełniaj jej niedobory. W preparacie uwzględnij substancje takie jak: retinol, witaminę C, koenzym Q10 i kwas hialuronowy. Dostarczając odpowiednich składników, uzupełnisz jej braki i stworzysz odpowiednie warunki, do produkcji własnego kolagenu. Na rynku kosmetycznym największe efekty w poprawie stanu skóry gwarantuje kolagen aktywny. Ze względu na swoje własności znajduje ogromne zastosowanie w przemyśle kosmetycznym.

Kolagen aktywny występuje w różnych postaciach. Dużym zainteresowaniem w ostatnim czasie cieszy się kolagen do picia. Płynna forma preparatu wchłaniana bezpośrednio przez organizm już w przewodzie pokarmowym natychmiast jest przyswajalna i w zaledwie dwanaście godzin od zażycia uzupełnia ubytki w skórze. Kolagen w płynie nie ma smaku i dodaje się go do wody czy soków jak również koktajli owocowych.

Kolagen określany jest często białkiem młodości. Charakteryzuje się pierwszej kolejności dużą rozciągliwością i stanowi przede wszystkim główny budulec ścięgien. Substancja ta odpowiedzialna jest za jędrną skórę, mocne zęby i kości oraz zdrowe organy wewnętrzne. To waśnie kolagen znajdujący się w skórze jest odpowiedzialny za jej elastyczność więc jego ubytki są powodem pojawiania się zmarszczek. Procesy regeneracyjne przebiegające w Twoim organizmie korzystnie wpływają na produkcję Twojego kolagenu. Wspomagając je, dłużej zachowasz młody wygląd i zdrowie.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki