Zalety ćwiczeń w domowym zaciszu

REKLAMA

Aktywność fizyczna jest potrzebna każdemu człowiekowi niezależnie od wieku. Brak ruchu prowadzi do wielu problemów zdrowotnych, a nawet do poważnych chorób. Dla wielu z nas przeszkodą w prowadzeniu bardziej aktywnego trybu życia jest brak czasu. Nie każdy z nas może pozwolić sobie na regularne wyjścia na siłownię, pływalnię, do klubu fitness.

Polska aura też nie zawsze sprzyja korzystaniu z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu – bieganiu, spacerom, marszom czy jeździe na rowerze. Może więc warto zacząć ćwiczyć w domowym zaciszu? W domu można ćwiczyć o dowolnej porze dnia, kiedy akurat dysponujemy wolnym czasem, nawet wczesnym rankiem czy późnym wieczorem. W razie jakieś nieprzewidzianej sytuacji trening zawsze możemy przesunąć na inną dogodną dla nas porę.

Dla wielu z nas ćwiczenia w domu są o wiele wygodniejsze niż ćwiczenia w klubie, pod okiem trenera, w grupie ludzi. Dotyczy to zwłaszcza osób, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sportem. Czujemy się mniej skrępowani, nie musimy się martwić, że nie nadążymy za trenerem, nikt też nie będzie się śmiał z naszej kiepskiej kondycji. W domu możemy dowolnie wybierać ćwiczenia, jeżeli sprawiają nam one trudność, zawsze można zmniejszyć ilość powtórzeń. W domu czujemy się swobodnie, ćwiczymy we własnym tempie, na odpoczynek przeznaczmy tyle czasu, ile potrzebujemy.

Przyrządy do ćwiczeń w domu

Ćwicząc w domu oszczędzamy czas i pieniądze. Wprawdzie decydując się na ćwiczenia we własnych czterech kątach trzeba zakupić sprzęt do ćwiczeń, ale zakupy można rozłożyć w czasie i kolejne przyrządy do ćwiczeń można dokupować co jakiś czas. Na początek wystarczy kilka podstawowych przyrządów takich, jak hantle, mata do ćwiczeń, skakanka czy ekspander. Wystarczy tylko kawałek podłogi i można ćwiczyć.

Jeżeli dysponujemy odpowiednią ilością miejsca w mieszkaniu, po pewnym czasie warto zainwestować w orbitrek, rowerek treningowy i inne urządzenia w miarę naszych możliwości finansowych. Biorąc pod uwagę koszt urządzeń, okazuje się że ćwiczenia w domu to rozwiązanie sporo tańsze niż treningi w profesjonalnej siłowni.

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, czas urlopów, najwyższy czas, by popracować nad swoją formą i figurą. Pamiętajmy tylko, by ćwiczyć regularnie, np. 3-4 razy w tygodniu po 30-40 minut. Przed każdym treningiem należy wykonać krótką rozgrzewkę, a po treningu kilka ćwiczeń rozciągających.

 

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki