piątek, 19 kwietnia, 2024

Token personalny – jak go wykorzystać w promocji swojej firmy?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneToken personalny - jak go wykorzystać w promocji swojej firmy?

Token personalny – jak go wykorzystać w promocji swojej firmy?

- Advertisement -

Bitcoiny w dużej mierze zmieniły postrzeganie pieniądza. Dzięki Internetowi mamy możliwość tworzenia nowych cyfrowych walut oraz ich wymiany – możemy nimi handlować bezpieczniej, szybciej i skuteczniej. Rynek kryptowalut ciągle się zmienia i tworzy nowe pojęcia. Jednym z pojęć, które powstało wraz z rozwojem technologii blockchain jest token personalny. W tym tekście wyjaśnimy czym jest ów token personalny i jak można go wykorzystać w biznesie.

Token personalny – co to jest?

Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest token. Token jest zapisem w bazie danych, który określa pewną ilość będącą czyjąś własnością. Istnieje on tylko i wyłącznie jako zapis w cyfrowej bazie danych. Charakteryzują go dwie cechy: własność oraz ilość. Może on pełnić rolę pieniądza. Tokenami zapłacimy zazwyczaj za określony, rodzaj usług. Najczęściej tokeny mają związek z firmą, osobą bądź projektem, do którego są przypisane.

Token personalny to określenie tokena wyemitowanego  najczęściej w celu marketingowym bądź promocyjnym przez podmiot prywatny, czyli pojedynczego użytkownika (np. artystę, sportowca). Token personalny jest jednostką, która funkcjonuje w oparciu o działającą strukturę zdecentralizowanych rozproszonych baz danych nazywaną łańcuchem bloków “blockchain”. Tokeny personalne posiadają najczęściej cechy kryptowalut. W momencie wyemitowania nie mają one żadnej wartości, lecz biorąc pod uwagę ich unikalne cechy, mogą uczestniczyć w ich przekazaniu (programy lojalnościowe, systemy nagradzające, zniżkowe, ICO oraz inne).

Token personalny – jak go wykorzystać w biznesie?

Często tokeny personalne porównywane są do bitcoinów (najpopularniejszej waluty cyforwej). Jednak warto nadmienić, że token to coś więcej niż własna kryptowaluta.

Tokeny personalne pozwalają również dotrzeć do wybranej grupy odbiorców oraz budować świadomość marki wśród potencjalnych klientów. Tokeny personalne mają duże znaczenie szczególnie dla twórców internetowych, którzy za ich pomocą mają możliwość dodatkowego zarobku i rozwoju swojej działalności. Stworzenie tokena personalnego niesie ze sobą wiele korzyści, w tym również tych marketingowych.

Token personalny jest wartością, którą właściciel może zarządzać, w oparciu o model biznesowy a także własne plany. Pozwala on na kontakt użytkowników z emitującym walutę przez systemy rozliczeniowe, nabywanie produktów, wymianę, programy lojalnościowe, nagrody. Może on również odzwierciedlać wartości finansowe np. akcje giełdowe, zniżki oraz finansowanie twórców. Działają one na zasadzie cyfrowych bonów podarunkowych, za które można kupić utwory, opłacać kontrakty, czy nabywać dobra. 

Chcesz wiedzieć więcej jak wykorzystać token personalny lub stworzyć własną kryptowalutę?

 

Więcej: https://hiwave.network/

undefined

- Advertisment -

Targi Budowlane w ten weekend w Jaworznie

Już w ten weekend na Hali MCKIS w Jaworznie odbędą się Targi Budowlane. Przez 2 dni firmy z branż takich jak budowlana, instalacyjna oraz...

Wywiad z Beatą Kirker: Trudne czasy spowodowały, że Michał wcześnie stał się silny i samodzielny

Beata Kirker udzieliła osobistego wywiadu specjalnie dla naszej redakcji. Opowiada w nim o swoim synu Michale o tym, jakim jest człowiekiem. Ten osobisty wywiad z...

Bajeczne widowisko Cyrku Arena. Poczuj magię cyrku!

Polski Cyrk Arena kolejny raz zaprasza na magiczne i kolorowe widowisko dla widzów od lat 2 do 102. Tego roku artyści przygotowali program, w...