Luksusowe opakowania produktowe to świetny sposób na to, by przykuć uwagę klienta i zaskarbić sobie jego zaufanie. Wyjątkowy produkt wymaga wyjątkowej oprawy, nic więc dziwnego, że producenci drogich kosmetyków, biżuterii i elektroniki przykładają tak dużą wagę do procesu projektowania opakowań!
Luksusowe pudełko może powiedzieć klientowi o produkcie więcej niż najlepsza reklama
Znane i lubiane firmy, takie jak Dior, Kire Skin, Monokel, Odd Molly, Louis Vitton, Pandora, czy Malie przykładają ogromną wagę do projektowania opakowań produktowych. Pudełka wysyłkowe tych firm to małe dzieła sztuki, które mówią o produkcie więcej niż najlepsza reklama.
Ich celem jest:
- Zwrócić uwagę klienta,
- Zachęcić klienta do zakupu,
- Podnieść prestiż produktu,
- Podkreślić zalety marki oraz produktu,
- Uwydatnić charakter Premium.
Szczególnie mile widziane rozwiązania, to pudełka, które są ekologiczne. Do takich opakowań zaliczane są między innymi papierowe torby oraz biodegradowalne pudełka z tektury.
Luksusowe pudełko może zachwycić klienta oryginalnym wykonaniem
Personalizacja pudełka, tak, by było ono unikatowe i charakterystyczne tylko dla jednej marki, to ważny czynnik, który wpływa na sukces sprzedażowy.
Idąc tym tropem, producenci dóbr luksusowych korzystają na co dzień z:
- pudełek z uchwytem,
- małych pudełek z wieczkiem,
- pudełek z przegródkami,
- pudełek wypełnionych poduszeczką,
- pudełek z uszlachetnionym drukiem
- pudełek z wysuwanym dnem.
Tego typu rozwiązania można spotkać zarówno w branżach kosmetycznych, jak i jubilerskich. Dobrym przykładem jest paryska firma Mesdemoiselles Madeleines. Marka ta korzysta ze śnieżnobiałych pudełek, opatrzonych złotym logotypem wykonanym w technologii Hot Stamping.
Inny przykład luksusowych pudełek, które zapadają w pamięć na długo, to opakowania Malie Organics. Producent naturalnych kosmetyków pakuje je w piękne podłużne pudełka ze złoconymi nadrukami. Sposób, w jaki zostały zaprojektowane opakowania, podkreśla wyjątkowy i luksusowy charakter produktów Malie Organics.
Jak stworzyć unikalne opakowanie, które wywoła u Twoich klientów efekt „wow”? Warto zainspirować się projektami, które już istnieją. Wiele dobrych pomysłów możesz znaleźć na blogu https://packaging-design.net. To jedyne takie miejsce w sieci, które podejmuje tematykę opakowań dla biznesu – dla różnych branży.
Na blogu dowiesz się między innymi, jak posługiwać się kolorami, by wypromować biznes w sieci, a także jak wyróżnić się na rynku poprzez niestandardowe pudełka. Warto sprawdzić, jeśli interesujesz się na poważnie marketingiem opakowań!