Od października 2018r. Anna Kusińska prowadzi na jaworznickim Rynku butik „Dolce Vita” proponujący modę włoską. Rozmawiamy o modowej pasji pani Anny.

REKLAMA

Ela Bigas: Świat mody jest fascynujący, wielkie pokazy, ekscentryczni projektanci, zaskakujące pomysły. Co w tym barwnym świecie szczególnie Panią zauroczyło?

Anna Kusińska: Piękno! Świat mody od zawsze mnie fascynował, kocham piękne rzeczy, nie tylko w sensie materialnym ale i duchowym, kocham teatr, literaturę, muzykę, a moda to również sztuka. Ma swoją magiczną moc. I to jest drugi aspekt mojej fascynacji. Poprzez modę mamy możliwość wyrażenia siebie, tego kim jesteśmy, własnym stylem podkreślamy swoją osobowość. Nasze modowe wybory dużo mówią o nas samych, a tym samym mają znaczenie.

Butik “Dolce Vita” proponuje paniom modę włoską. Dlaczego taki wybór?

To wynika wyłącznie z mojej pasji do włoskiego stylu, nie tylko zresztą w modzie. Włosi mają przecież niesamowity design! Tam, dziełem sztuki jest wszystko, od architektury, przez przemysł samochodowy, meblowy, aż po zwykły ekspres do kawy. Wracając jednak do mody… Myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że moda fascynowała mnie od dziecka. Odkąd pamiętam lubiłam się wyróżniać, mieć coś innego niż otoczenie. Kiedy byłam nastolatką sama ‘projektowałam’ sukienki, rysując je na kartce papieru. Jakieś 10 lat temu trafiłam na pierwszy butik z odzieżą sprowadzaną z Włoch i to była miłość od pierwszego wejrzenia. Od kilku lat marzyłam, żeby otworzyć swój butik, butik, w którym nie tylko można będzie kupić włoskie perełki modowe ale również butik, który swoim wystrojem i atmosferą będzie nawiązywał do klimatycznych Włoch. Stąd też espresso, które serwujemy naszym Klientkom.

Wzornictwo włoskie słynie z elegancji. Mediolan, podobnie jak Paryż, dyktuje nowe trendy. Z pewnością więc propozycje “Dolce Vita” są modowymi nowościami.

Zdecydowanie tak. Włoscy projektanci i domy mody od zawsze lansowali światowe trendy w modzie, kształtowali gusta. Moda włoska to wyrafinowany styl, elegancja, a przede wszystkim duża dawka kobiecości, zmysłowości. Ubrania włoskich firm charakteryzują się oryginalnymi fasonami, ciekawym wzornictwem, niebanalnymi aplikacjami. Ponad wszystko jednak świetnej jakości materiałami. Najlepiej świadczy zresztą o tym fakt, że cały świat zaopatruje się w tkaniny, we Włoszech. W naszym butiku oferujemy produkty świetnych marek, które stawiają na jakość i szyją wszystko we Włoszech, co w dobie powszechnego konsumpcjonizmu, przenoszenia produkcji do krajów z tanią siłą roboczą, ma dla nas ogromne znaczenie. Konsumpcjonizm jest naturalnym efektem szybko rozwijających się gospodarek. Mamy nadzieję, że nauczymy się dokonywania bardziej świadomych wyborów, nie tylko oczywiście w modzie. I nie bez znaczenia będą dla nas takie aspekty jak wykorzystywanie do pracy dzieci, czy degradacja środowiska. Zaczniemy się zastanawiać, gdzie to było szyte, jakim kosztem i jaka jest tego jakość.

Czy ambicją Pani butiku jest kształtowanie garderoby nowoczesnych kobiet?

Moim marzeniem było stworzenie miejsca klimatycznego, z modowymi propozycjami wzorowanymi na światowych trendach, gdzie każda kobieta znajdzie coś dla siebie, coś co będzie współgrało z jej stylem, a przy tym będzie czuła się tu dobrze, poczuje się wyjątkowo. Nasza oferta jest dość szeroka, być może najbardziej skierowana do kobiet w przedziale 30-50 lat, jednak znajdą tu coś dla siebie zarówno młodsze jak i starsze kobiety. Ostatnio moją Klientką była Pani 65 plus, która stwierdziła, że też chce wyglądać modnie. Myślę, że metryka nie ma tu żadnego znaczenia, ważne jest zamiłowanie do mody. Miło mi słyszeć od klientek, że w Jaworznie potrzebny był taki sklep i że nie będą musiały jeździć już do Katowic. Jaworzno to szybko rozwijające się miasto, pretendujące do miana ‘smart city’. Myślę, że również jaworznianki, które są przecież nowoczesnymi kobietami, stawiają na swój rozwój, nie boją się wyzwań, będą równie otwarte na modę i będą chciały również cieszyć się trendami prosto ze światowych wybiegów. Właśnie wyjeżdżamy do Włoch po nową kolekcję na wiosnę-lato, będzie dostępna w Dolce Vita od 2 marca. Serdecznie zapraszamy.

Dziękuję za rozmowę.

Ela Bigas

O Annie Kusińskiej prywatnie czytajcie w rubryce Jaworznianka w najnowszym wydaniu gazety “Co Tydzień”.

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki