środa, 24 kwietnia, 2024

Najpopularniejsze narzędzia e-marketingu

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneNajpopularniejsze narzędzia e-marketingu

Najpopularniejsze narzędzia e-marketingu

- Advertisement -

Internet stał się drugim, równoległym światem, w którym funkcjonujemy. Ten fenomen bycia i komunikacji w sieci został skrzętnie wykorzystany w celach marketingowych. E-marketingowe narzędzia bazują na nowych przyzwyczajeniach użytkowników. Doskonale wpasowują się w narzędzia i kanały komunikacji przez nas wykorzystywane. Są wszędzie tam, gdzie nowy konsument. Bazują również na naszych społecznych przyzwyczajeniach, które przeniosły się do sieci lub właśnie w niej rozwinęły.

 

Jakie są narzędzia i kanały komunikacji, bez których trudno sobie wyobrazić współczesny marketing internetowy? Co zadecydowało o ich popularności? Oto 6 najważniejszych z nich.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

W zasadzie trzeba by napisać pozycjonowanie w wyszukiwarce, bo akurat w Polsce zawsze tę jedną mamy na myśli. Google to absolutny potentat nie tylko na naszym rodzimym rynku. Zgodnie z tegorocznymi badaniami (źródło: gs.statcounter.com, marzec 2019) aż 97% użytkowników korzysta właśnie z tej wyszukiwarki, a wszyscy z nich to potencjalni klienci. Google poprzez swoje algorytmy, filtry, wskazówki dla webmasterów nie jednej osobie spędzają sen z powiek, a aby znaleźć się w top 10 trzeba się sporo napracować.

Google Ads

Zupełnie naturalnym krokiem giganta z Mountain View było wprowadzenie własnego, płatnego systemu reklamowego. Google Ads w październiku 2018 roku obchodził swoje 18. urodziny. Rok wcześniej przychody z reklam Google Ads odnotowano na poziomie 100 mld dolarów! Szacunkowe dane mówią, że aż 25% wszystkich reklam wyświetlanych w sieci pojawia się tam właśnie za pośrednictwem systemu Google, który pozwalana na natychmiastowe odnalezienie poszukiwanej informacji lub firmy na podstawie wpisanego zapytania. Z kolei marketerzy cenią Adsy przede wszystkim za możliwość bardzo dokładnego targetowania przekazu, a to, jeśli chodzi o marketing internetowy jest bardzo istotne.

Content marketing

Marketing treści doskonale wykorzystał rewolucję zapoczątkowaną w wirtualnym świecie, a była to rewolucja związana z demokratyzacją w obszarze tworzenia i dystrybuowania treści. Znalazł również swoją niszę w sposobie komunikacji z odbiorcami. Można powiedzieć, że dzielenie się wartościowymi treściami stało się antidotum na obojętność użytkowników wobec stale rosnącej ilości przekazów reklamowych. Content marketing, naśladuje bardziej naturalną, ludzką formę komunikacji, a sami użytkownicy oczekują, że ich ulubione marki będą bardziej autentyczne. Poza tym, daje to, czego poszukujemy w sieci, a więc wartościowe informacje, porady, a czasem i rozrywkę.

E-mail marketing

E-maile w komunikacji elektronicznej zastąpiły nie tylko listy, ale i niektóre działania z zakresu BTL (below the line). Są one bardzo efektywną i tanią formą komunikacji z odbiorcami i mogą być wykorzystywane na wiele różnych sposobów. E-mail marketing, pośród wszystkich narzędzi marketingowych, może pochwalić się bardzo wysokim poziomem zwrotu z inwestycji. Skuteczne kampanie e-mail marketingowe przynoszą świetne rezultaty, podobnie jak cykliczna komunikacja z odbiorcami w formie newslettera. Wiele dostępnych na rynku narzędzi pozwala na zautomatyzowanie procesu wysyłki maili i personalizowanie przekazu. Współcześnie, kluczową i najtrudniejszą sprawą w e-mail marketingu jest nie tyle zbudowanie skutecznego przekazu, co zdobycie wartościowych leadów.

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy wykorzystuje naturalne ludzkie skłonności do dzielenia się informacjami, szczególnie tymi, które wywołują emocje. W połączeniu z portalami społecznościowym, gdzie treści rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie, staje się on potężnym marketingowym narzędziem. Ze względu na metodę dystrybucji treści jest na pewno jedną z tańszych sposobów na dotarcie w krótkim czasie do dużej grupy docelowej. Co ważne, jego przekaz często oparty jest o treści dość kontrowersyjne, bo to one mają największy potencjał wirusowy. I tu czai się niebezpieczeństwo, ponieważ bywa, że cały impet komunikacyjny odwraca się przeciwko jego nadawcy.

Facebook Ads

Facebooka na pewno możemy nazwać największym „wirtualnym narkotykiem”. Scrollowanie news feedów zwyczajnie weszło nam w krew. Robi to 2,2 mld osób na świecie przez średnio 35 min. dziennie. Marki, firmy czy producenci również są obecni pośród swoich potencjalnych klientów. System reklamowy Facebook Ads umożliwia dotarcie z przekazem do mocno sprecyzowanych grup odbiorców. Jego efektywność w tym kontekście jest doceniana przez marketerów. Nie mniej ważne są narzędzia analityczne, pozwalające optymalizować i monitorować skuteczność reklam i prowadzić kampanie remarketingowe.

Dodać do tego trzeba jeszcze różnorodne i atrakcyjne wizualnie formaty reklam. To wszystko sprawia, że Facebook Ads plasuje się w czołówce narzędzi, przy pomocy których można prowadzić naprawdę skuteczne działania e-marketingowe.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Ideo Force.

- Advertisment -

Konkurs kulinarny w ZSP nr 4 w Jaworznie

Konkurs ,,Moje pasje kulinarne” odbył się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 4 w Jaworznie. Jego tematyką były zioła i kwiaty w kuchni oraz ich...

Zawodnicy klubu ,,Fighting Jaworzno” ze złotymi medalami Pucharu Polski

Złote medale podczas Pucharu Polski w Kickboxingu wywalczyli zawodnicy kluby ,,Fighting Jaworzno". 20 kwietnia 2024 roku w Płocku odbył się Puchar Polski w Kickboxingu, na...

W WSB odbyła się debata o bezpieczeństwie młodzieży

Debata społeczna ,,Porozmawiajmy o bezpieczeństwie młodzieży” odbyła się w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Jaworznie. Inicjatorem tego wydarzenia była Komenda Miejska Policji w Jaworznie. W Wyższej...