REKLAMA

Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmian w swoim trybie życia to początek długiej i często skomplikowanej drogi do lepszej sylwetki i samopoczucia. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem i ćwiczeniami fizycznymi narażone są na popełnianie typowych błędów wynikających z ich małego doświadczenia. Można ich jednak łatwo uniknąć – poprzez odpowiednie przygotowanie się i czerpanie wiedzy od tzw. “weteranów” zdrowego trybu życia. W poniższym artykule skupimy się przede wszystkim na trudnościach w rozpoczęciu treningu na siłowni. Pierwsza wizyta w tym miejscu napędza strachem zarówno kobiety jak i mężczyzn. Panowie obawiają się, że w otoczeniu umięśnionych kolegów wypadną niewystarczająco męsko – a kobiety nie wiedzą w jaki sposób używać niektórych maszyn i boją się o zbyt wielki wzrost masy mięśniowej. Wszystkie te wątpliwości można łatwo rozwiać poprzez zadawanie pytań i douczanie się od bardziej doświadczonych użytkowników siłowni. W końcu oni także zaczynali kiedyś od chaotycznego przyciskania guzików na bieżni, w źle dopasowanych butach i z nieodpowiednio dobranym ciężarem na maszynie.

Jak ćwiczyć na siłowni?

Ćwiczenia na siłowni muszą przede wszystkim sprawiać Ci przyjemność. Jeżeli zaczniesz zmuszać się do codziennego biegania chociaż wiesz, że na samą myśl o nim przechodzą Cię dreszcze – prawdopodobnie bardzo szybko zniechęcisz się do wszelkich ćwiczeń. Nie tędy droga. W przypadku kobiet można zauważyć tendencje do wybierania aerobiku i wszelkich zajęć fitness w celu spalenia tkanki tłuszczowej na siłowni. Mężczyźni bardziej skłonni są ku ćwiczeniom z hantlami bądź na maszynach. Może to wynikać w sporym stopniu z wspomnianego wcześniej strachu pań przez zbytnim rozbudowaniem swoich mięśni. Skupianie się na jednego rodzaju aktywności fizycznej nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem.

Jeżeli ty też zadajesz sobie pytanie o to, jak prawidłowo ćwiczyć to odpowiedź jest prosta – liczy się różnorodność. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty musisz połączyć ćwiczenia na maszynach z aerobikiem i treningiem interwałowym. Siłownia nauczy Cię jak ćwiczyć na różne sposoby i uniknąć dzięki temu stagnacji i nudy. To jest właśnie najczęstszą przyczyną zbyt szybkiego poddawania się. Mądrze dobierając ćwiczenia na wybrane partie ciała można łatwiej osiągnąć pożądane efekty i jednocześnie utrzymać je na dłuższy czas.

Utrudnieniem może być także zastanawianie się jak ćwiczyć na siłowni bez wstydu i skrępowania. Jest to spory problem szczególnie w przypadku kobiet, którym wydaje się, iż każda napotkana osoba ocenia ich wygląd i krytykuję np. sposób wykonywania ćwiczeń. Dodatkowe kilogramy potrafią znacznie obniżyć samoocenę i tym samym popsuć przyjemność z pracy nad swoją sylwetką na siłowni.

W takich sytuacjach najważniejsze jest to, aby przekonać samego siebie, iż pozostali użytkownicy sprzętów są tam w dokładnie takim samym celu – aby zadbać o swoje ciało i zdrowie. Już sama twoja obecność świadczy o tym, że chcesz dokonać zmian w swoim życiu i zmierzasz w dobrym kierunku. Jeżeli do tej pory spędzałeś czas raczej na kanapie przed telewizorem i z tabliczką czekolady w ręku – powinieneś być dumny z tego, że się z niej podniosłeś.

A może trener personalny?

Jeżeli spróbowałeś samemu dobrać sobie ćwiczenia i w dalszym ciągu nie do końca wiesz co powinieneś robić i czy wykonujesz dane ruchy poprawnie – bardzo dobrym rozwiązaniem może okazać się dla Ciebie wykupienie treningu personalnego. W tej sytuacji od samego początku przy twoich ćwiczeniach będzie towarzyszył Ci trener personalny, który pomoże dobrać je indywidualnie do twoich potrzeb.

Nie każdy może pozwolić sobie na wykonywanie np. ćwiczeń obciążających kręgosłup – w tej sytuacji ciężko jest wybrać odpowiednie maszyny, które nie pogłębią tylko naszego problemu. Trener personalny to najlepszy człowiek do rozwiązania tych dylematów – odpowie on na wszystkie twoje pytania i w czasie trwania treningu będzie dokładnie obserwował i korygował wszelkie popełniane przez Ciebie błędy. Skorzystanie z jego usług jest bardzo pomocne szczególnie na samym początku przygody z siłownią – to właśnie wtedy można wyrobić sobie dobre nawyki, które później pozwolą na samodzielne dokształcanie się w dalszej walce o zgrabną sylwetkę.

Wybór odpowiedniej osoby do tego zadania nie jest tak łatwy jak mogłoby się wydawać. Słabo zaangażowany bądź niesympatyczny trener może łatwo zniechęcić nas do chodzenia na siłownie. Internet oferuje jednak niejeden ranking usług jakie świadczy trener personalny, co pozwala na sprawne znalezienie dobrego kandydata w swojej okolicy.

Jakie cechy są głównie brane pod uwagę? Bardzo istotne jest zaangażowanie w każdą godzinę zajęć. Klient musi czuć, że uwaga trenera jest skupiona tylko na nim i może on zadawać tyle pytań, ile uważa za stosowne. W żadnych wypadku nie może on czuć się oceniany bądź wyśmiewany. Każdy ranking ocenia też to, czy trener personalny potrafi skutecznie zmotywować swojego podopiecznego.

Bez względu na to czy dopiero zaczynamy chodzić na siłownie czy jesteśmy tam od dawna – każdemu może zdarzyć się chwilowe załamanie formy i właśnie wtedy najbardziej potrzebujemy wsparcia kogoś, kto będzie wierzył w nasz sukces bardziej niż my sami. Aby dobrze dobrać osobę dla siebie warto odwiedzić stronę https://terazfit.pl/, która przygotuje Cię m.in. do tego czym różnią się trenerzy w poszczególnych miastach Polski.

Ile kosztuje trener personalny?

Odwiecznym pytaniem, które zadajemy sobie zanim zdecydujemy się na pójście na siłownie jest to, ile kosztuje trener personalny? Każdy z nas chciałby skorzystać z jego usług, ale nie wszyscy mogą pozwolić sobie na taki koszt. Ceny są oczywiście bardzo różne. To, ile kosztuje trener personalny na siłowni zależy od jego dotychczasowego doświadczenia, odbytych kursów i zadowolonych klientów – którzy mogą w każdej chwili polecić jego usługi swoim znajomym i innym zainteresowanym osobom.

Ceny będą na pewno inne w małych miastach i wielkich metropoliach, gdzie duże zapotrzebowanie na te usługi wpływa znacznie na to, ile kosztuje trener personalny. Podczas swojego wyboru musimy kierować się przede wszystkim tym, czy czujemy się dobrze w jego towarzystwie. Jeżeli od samego początku coś nam nie odpowiada, to nie warto tracić swojego czasu i pieniędzy na nieudaną współpracę.

Pamiętajmy, że dobry trener będzie w stanie namówić nas do dalszych ćwiczeń nawet gdy będziemy mieć za sobą bardzo zły dzień. Po pewnym czasie będziesz w stanie samemu zaplanować sobie dalsze ćwiczenia i korzystać z pomocy trenera tylko w przypadku, gdy zabraknie Ci pomysłów na co raz to nowe wyzwania. Będzie to jednocześnie oznaczało, że bardzo dobrze wywiązał się on ze swojego zadania.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki