REKLAMA

Każda stacja benzynowa musi być wyposażona w dystrybutory paliw. Ich odpowiedni dobór nie tylko pozwoli nam na lepsze wykorzystanie ich potencjału, ale też ułatwi prace i pozwoli poczynić oszczędności.

Planowanie

Wybór dystrybutorów paliw powinien zostać przeprowadzony jeszcze przed planowaną inwestycją, czyli samą budową stacji benzynowej. Są one bowiem integralną częścią całości i nieodpowiednie decyzje spowodują konieczność reorganizacji całej stacji paliwowej, co w praktyce oznaczać będzie dla nas olbrzymie koszty. Dlatego kluczowe jest uzyskanie odpowiedzi na kilka pytań. Ważne jest przede wszystkim to, ile rodzajów paliwa będziemy sprzedawać na swojej stacji oraz ile będzie stanowisk tankowania, czy będą jedno, czy dwustronne. Od tego zależy bowiem liczba zamontowanych dystrybutorów, a także ich rodzaj i specyfikacje. Ważne jest także to, jaki jest lub będzie rozkład wjazdów na stację oraz zdiagnozowanie natężenia ruch na stacji benzynowej. Tutaj musimy zdecydować o rozplanowaniu powierzchni i ustawieniu dystrybutorów tak, aby były, jak najbardziej funkcjonalne, co w praktyce oznacza przyjazne dla klienta. Dzięki temu ruch na stacji będzie bardziej płynny, co oznacza dla nas dodatkowe zyski. Musimy mieć bowiem świadomość, że z punktu widzenia właściciela stacji benzynowej, korzystne jest dla nas jak najkrótszy pobyt klienta w naszej placówce.

Specyfikacja

Oczywiście większość z nas będzie kierować się przy wyborze ceną, co oznacza w praktyce wybieranie jak najtańszych dystrybutorów. To poważny błąd, bo zakup tego typu urządzeń należy traktować w kategoriach inwestycji. Im będą one gorszej jakości, tym więcej napraw z nimi związanych i szybsze zużycie poszczególnych elementów. Oznacza to, że za oszczędność na starcie, zapłacimy w przyszłości, będąc zmuszony do częstszej wymiany urządzeń. Jednocześnie nie warto też przepłacać i kupować produkt, który nie będzie w stanie w pełni ujawnić swoich możliwości na danej stacji. Warto też przed zakupem poczytać nieco o producencie i sprawdzić jaką ma opinie w Internecie. Bardzo ważna jest też kwestia estetyki. Ładny i elegancki dystrybutor będzie wizytówką naszej stacji i tym samym tworzyć ma obraz w głowie klienta.

Warto stawiać na nowoczesność. W obecnych czasach standardem jest komunikacja dystrybutora z systemami informatycznymi. Dzięki temu pracownik od razu wie, ile klient musi zapłacić i ile paliwa pobrał z dystrybutora. Spełniamy tym samym najważniejsze kryterium dochodowości stacji, czyli przyczyniamy się do jak najkrótszego pobytu danego klienta na stacji benzynowej. Dziś dystrybutor paliw, to tak naprawdę, nowoczesny komputer z dobrą pompą i przepływomierzem. Technologie znajdują tutaj bardzo szybko zastosowanie i to, co było nowoczesne jeszcze pięć lat temu, dziś jest przeżytkiem, który tworzy jedynie dodatkowe koszty. Z tego względu warto inwestować w lepsze i nowsze dystrybutory, które są tworzone w odpowiedniej, przyjaznej dla przedsiębiorcy oraz pracowników, technologii. Pozwoli nam to oszczędzić wiele kosztów oraz pracy.

Sprawdź więcej na: tsg-solutions.com/pl

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki