REKLAMA

Aktywność fizyczna w każdym wieku jest bardzo ważna i pomaga utrzymać kondycję i zadbać o zdrowie. Mimo tego, że wiele osób młodych stara się wprowadzić sport do swojego życia codziennego i dba o swoją sylwetkę, to niestety wraz z wiekiem zainteresowanie aktywnością fizyczną spada. Kiedy przechodzimy na emeryturę to najlepszy czas na zadbanie o zdrowie. Jednak wiele osób w tym czasie przebywa w domu, spędzając godziny przed telewizorem. Trzeba jednak pamiętać, że im więcej człowiek spędź czasu na siedzeniu, tym szybciej się starzenie. Bez aktywności fizycznej praca organizmu zaczyna spowalniać. Jakie są jeszcze plusy aktywności fizycznej na emeryturze – w poradniku opisuje je autorka http://blogeraska.pl/.

1. Przyjemnie spędzony czas


Kiedy przychodzi czas przejścia na emeryturę, wydaje nam się, że będzie to najlepszy okres od dłuższego czasu. Jednak potem okazuje się, że czasu jest aż za dużo i nie ma co z nim zrobić, więc przychodzi znudzenie. Jeśli tak jest u ciebie, to dobrym sposobem na zapełnienie czasu, jest zwiększenie swojej aktywności. Godzina spędzona na rowerze, czy szybki i długi spacer, jest sposobem na zapełnienie czasu wolnego na emeryturze. Zamiast więc szukać ciekawego serialu w telewizji, może lepiej udać się na wycieczkę rowerową lub zacząć pływać w wolnych chwilach. Będzie to przyjemnie spędzony czas, który dba o nasze zdrowie.

2. Spowolnienie procesu starzenia


Na emeryturze dużo myśli się na temat starości. To już w tym wieku człowiek zaczyna u siebie zauważać zmiany, które nie koniecznie mu się podobają. Zmarszczki na twarzy, to nie nowość, ale pomarszczone dłonie, czy skóra na szyi, to już niepokojące. Jeśli chcesz spowolnić proces starzenia organizmu, to koniecznie zacznij więcej ćwiczyć. Sport sprawia, że praca organizmu zaczyna przyśpieszać, a dzięki temu proces wydalania wolnych rodników jest szybszy. Poza tym w organizmie zaczynają się wydzielać endorfiny, dzięki którym czujemy się szczęśliwsi i młodsi. Przed starością na pewien czas może uchronić nas sport.

3. Troska o serce


Badania wykazują, że jedną z najczęstszy przyczyn zgonów na całym świecie są choroby serca. Jeśli nie jesteś osobą aktywną fizycznie, wraz z wiekiem twoje serce i praca układu sercowo-naczyniowego może nieco spowolnić. Jeżeli chcesz zadbać o zdrowie i silne serce i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca, to koniecznie wykorzystaj czas na emeryturze na uprawianie sportu. Dzięki temu poprawi ci się krążenie, a to korzystnie wpłynie na pracę układu sercowo-naczyniowego. Ruch sprawi, że kondycja twojego organizmu się poprawi, więc to również będzie miało dobry wpływ na zdrowie. Kilka przejazdów rowerem, czy codzienne spacery to naprawdę dobre dla twojego serca.

4. Zwalczaj otyłość


Wraz z wiekiem praca metabolizmu zaczyna zwalniać, a to sprawia, że wiele osób starszych ma problem z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Do tego dochodzi brak ruchu z powodu przejścia na emeryturę. Osoby w podeszłym wieku są szczególnie narażone na rozwój otyłości i nadwagi. Do zmniejszenia ryzyka wystarczy zadbać o prawidłową dietę, a także zwiększyć aktywność fizyczną w życiu codziennym. Specjaliści są zgodni co do tego, że aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem na walkę z otyłością i nadwagą. Tak więc spacery, pływanie, czy bieganie, to dobry sposób na utrzymanie sylwetki w formie na emeryturze.

5. Wzmocniona odporność


Osoby starsze często mają problem z obniżoną odpornością. To naturalna reakcja organizmu na procesy starzeniowe. Trzeba jednak wiedzieć, że można to zmienić i zwiększyć odporność. Jest na to dokonały sposób, czyli sport i więcej ruchu. Aktywność fizyczna sprawia, że praca organizmu jest prawidłowa i nabiera tempa. Dzięki temu praca układu immunologicznego nie zmienia się tak drastycznie, więc nie zaobserwuje się u osoby starszej spadku odporności. Dodatkowo ruch sprawia, że pojemność płuc się zwiększa, organizm jest lepiej dotleniony, a układ oddechowy znacznie bardziej odporny na ataki drobnoustrojów, dzięki czemu zmniejsza się częstotliwość infekcji dolnych i górnych dróg oddechowych.

6. Wzmocnienie dla mięśni


Jeśli zmniejsza się nasza aktywność fizyczna, to praca mięśni również jest znikoma, przez co mogą one zanikać. U osób w podeszłym wieku siedzący tryb życia nie jest zalecany, ponieważ sprawia on, że układ ruchu zmniejsza sprawność, przez co człowiek coraz wolniej i słabiej się rusza. Jego kondycja może szybko się zmniejszyć przez co poruszanie się może sprawiać problemy. Dlatego ważne jest to, by człowiek nawet w podeszłym wieku ruszał się jak najwięcej i tyle ile ma możliwości. Dzięki temu mięśnie nie zastaną się i nadal będą się rozwijać. Nie dojdzie do ich zaniku, a to zadba o pracę układu ruchowego.

7. Pamięć i koncentracja
Wraz z wiekiem pamięć może nas zawodzić. Przyczyną tego może być starzenie się i niszczenie komórek mózgowych. Ten proces, jak już wspomnieliśmy można spowolnić dzięki aktywności fizycznej. Jednak to nie wszystko ruch dotlenia organizm, co zwiększa aktywność komórek nerwowych i wzmacnia pamięć i koncentrację.

undefined

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki