REKLAMA

Współczesna sztuka handlowania niczym nie różni się od tej sprzed lat czy wieków. Także dziś chodzi o utargowanie jak najmniejszej ceny za dany produkt.

Inaczej niż kiedyś, tutaj narzędziem, powszechnie wykorzystywanym przez konsumentów są kody rabatowe. Media Markt, czy inne sieci handlowe, wszyscy wykorzystują kupony promocyjne, aby z jednej strony ściągnąć klienta do sklepu, a jednocześnie stworzyć pomiędzy nim a marką taką więź lojalnościową by już zawsze do nas wracał. Media Markt udostępnia kody m.in. na stronie kuplio.pl/kupony/mediamarkt

Kupony i kody rabatowe to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form promocji swoich towarów i usług, która w dzisiejszych czasach stosowana jest głównie przez sklepy internetowe, ale także przez tradycyjne placówki handlowe. W przypadku sklepów internetowych podany kod należy wpisać w stosownym polu przy składaniu zamówienia. System samodzielnie odliczy należny nam rabat i przy finalizacji płatności zapłacimy sumę, pomniejszoną o procent, który był zawarty na kodach rabatowych. Kupony rabatowe nie tylko pozwalają obniżyć cenę danego produktu. Bardzo wiele firm oferuje na przykład kupony na darmową dostawę albo kupony na gratisy do zamówienia. Warto wspomnieć również i o tym, że na naszym rynku bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się wyspecjalizowane serwisy internetowe, które dystrybuują kupony rabatowe na przykład za pomocą serwisów społecznościowych lub poczty e-mail.

Jakie jest zysk?

Zysk dla klientów, którzy korzystają z kodów, jest oczywisty. Mogą oni znaleźć poszukiwany przez siebie produkt w odpowiednio niższej cenie i przy wykorzystaniu otrzymanego za darmo kodu, po prostu zakupić go taniej. Nie zawsze jest to jednak takie proste. Firmy mogą bowiem w zakresie wykorzystania kodów stosować pewne sztuczki, które będą nas zmuszały do większej aktywności, niż tylko znalezienie odpowiedniego dla siebie produktu. Sklep może zatem uzależnić wykorzystanie rabatu od kilku warunków, których dopiero spełnienie jest przepustką do zniżki. Najpowszechniej wykorzystywany jest tutaj limit zakupowy. Oznacza to, że kod bonusowy można wykorzystać, tylko wtedy kiedy dokona się zakupów na określoną przez dany sklep kwotę. Niestety dla nas najczęściej kwota ta nie należy do symbolicznych. Możemy zatem kupić dany produkt taniej pod warunkiem, że wydamy na przykład dwieście złotych na inne produkty, które w danej chwili mogą być nam całkowicie zbędne. Innym ograniczeniem jest adresowanie kodów rabatowych wyłącznie do stałych klientów, którzy posiadają odpowiednią kartę lojalnościową i zgromadzili tam odpowiednią liczbę punktów, które będą ją uprawniać do wykorzystania kodu z promocji.

Wydawałoby się jednak, że nadal system ten jest korzystny tylko dla klienta. Nic bardziej mylnego. Firmy mogą tym sposobem dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Kody rabatowe są doskonałą propozycją nie tylko dla dużych firm korporacyjnych, ale również dla lokalnych przedsiębiorców, którzy działają wyłącznie na rynku lokalnym. Dzięki kodom rabatowym można także ocieplić swój wizerunek i podnieść prestiż marki. 

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki