Luksusowość, prestiż, nowoczesność – tymi hasłami chcą najczęściej promować swoje produkty marki perfumeryjne. Konsumenci coraz większą wagę przykładają do jakości i oryginalności samego opakowania zapachu oraz są wyczuleni na podróbki oryginałów. Jak odpowiedzieć na potrzeby klientów?
Oryginał czy podróbka
Nie da się ukryć, że współcześnie Internet jest najważniejszym źródłem informacji o markach i ich produktach, a także miejscem, w którym rzesze ludzi podejmują swoje decyzje zakupowe. Nie inaczej wygląda ta kwestia w związku z perfumami – niestety wiele osób wciąż daje się skusić atrakcyjnymi cenami zapachów znanych marek, przez co padają ofiarą oszustów. Z drugiej strony można przyjąć założenie, że mamy do czynienia z konsumentami coraz bardziej świadomymi, dla których ważne będzie sprawdzenie oryginalności produktu. Jak więc mogą to zrobić?
- folia (miejsce sklejenia celofanu, szerokość zachodzących na siebie folii),
- przejrzystość i kolor perfum,
- napisy na butelce,
- atomizer,
- kartonik (np. czcionka, zagięcie kartonika, elementy tłoczone),
- korek.
Linie sygnowane nazwiskami gwiazd
Nazwiska z pierwszych stron gazet przyciągają uwagę i wpływają na chęć posiadania produktu, na których widnieją. Sławni na całym świecie piosenkarze, aktorzy i sportowcy, to marka sama w sobie, która przyciąga jak magnes fanów. Koneserzy zapachów raczej będą unikać takich perfum, ponieważ większość z nich jest produkowana czysto komercyjne.
Jakość i ciekawy design
Polacy coraz większą uwagę przykładają do jakości i sposobu wykonania zakupionych produktów. Dzieje się tak dlatego, że polski rynek luksusowych produktów powoli, ale systematycznie się rozwija. Dlatego też firmy perfumeryjne powinny kłaść większy nacisk na estetykę wykonania – bardziej zamożni klienci będą zwracać uwagę na wizualny aspekt wykonania produktu oraz będą celować w topowe marki.
Konsumenci są coraz bardziej świadomi w kwestii oryginalności produktów. Profesjonalne maszyny foliujące (np. od Memprint.pl) do zabezpieczenia produktu, oznaczenia na flakoniku zgodnie z obowiązującymi standardami, przejrzystość i estetyczny design, to niezbędne elementy, które producent powinien wziąć pod uwagę, jeśli chce, by jego produkt został dostrzeżony.