czwartek, 25 kwietnia, 2024

Jak zwrócić towar kupiony przez Internet?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJak zwrócić towar kupiony przez Internet?

Jak zwrócić towar kupiony przez Internet?

- Advertisement -

Wbrew obawom zmartwionych konsumentów, towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić. Zobacz, jak oddać internetowe zakupy sprawnie, szybko, a nawet bez wychodzenia z domu.

Rozgoryczeni konsumenci ubolewają nad faktem, że zwrot zakupów zrobionych w sklepie stacjonarnym zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Na szczęście osoby, które robią zakupy w Internecie mają więcej szczęścia. Otóż wbrew opinii wielu niedoinformowanych osób – rzeczy kupione w sklepie Internetowym można zwrócić. Zobacz, jak to zrobić.

Ile czasu na zwrot towaru ma konsument?

Zakupy Internetowe można zwrócić bowiem konsument posiada prawo do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni kalendarzowych. Ma do tego prawo bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia dodatkowych opłat wynikających ze swojej decyzji. Co ważne, ów termin liczony jest od dnia otrzymania towaru, a nie od daty zawarcia umowy.

Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu towaru?

Należy pamiętać, że każdy zwrot towaru do sklepu Internetowego powinien być poprzedzony dostarczeniem odpowiedniego oświadczenia. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy najczęściej znajduje się na stronie Internetowej sprzedawcy. Jeśli go nie ma, należy o nie poprosić, bądź ściągnąć specjalnie przygotowany wzór oświadczenia z Internetu. Mimo iż mówi się, że oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy odpowiednio wcześniej przesłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, znaczna część konsumentów oświadczenie to wysyła wraz ze zwracanym towarem.

Ile czasu ma sprzedawca na zwrot kosztów?

Odstąpienie od umowy oznacza, iż ową umowę uznaje się za niezawartą, a strony stają się zwolnione ze wszystkich zobowiązań, przez co wzajemne świadczenia podlegają zwrotowi. W związku z czym, po otrzymaniu zwróconego towaru, sprzedający ma dokładnie 14 dni na zwrot kosztów poniesionych przez konsumenta, mowa tutaj o kosztach towaru i przesyłki. W przypadku, w którym konsument zwróci do sklepu uszkodzony przez siebie towar, w wyniku czego ten stanie się niepełnowartościowy, sprzedający może wymagać od konsumenta zapłaty, która będzie proporcjonalna do poniesionych przez sprzedającego strat.

Jak zwrócić towar do sklepu szybko, sprawnie i bez wychodzenia z domu?

W Internecie kupujemy po to, aby oszczędzić czas i uniknąć kolejek oraz wielogodzinnego przechadzania się po wszechobecnych sklepach stacjonarnych. Nic dziwnego, że dla wielu zwrot towaru, wymiana wiadomości ze sprzedającym, wypełnianie oświadczeń i stanie w niekończącej się kolejce na poczcie to same nieprzyjemności, stres i strata czasu, jakiej wolelibyśmy uniknąć. Na szczęście z myślą o ceniących sobie swój czas osób powstał serwis https://zwracam.pl/, z którym współpracują setki sprzedawców z wielu różnych branż, i z pomocą którego zwrot towaru lub wymiana produktu na inny przestaną być drogą przez mękę. Zwrotów można dokonywać osobiście, w kilkudziesięciu punktach zwrotu rozmieszczonych na terenie Polski, bądź bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet.

- Advertisment -

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...

Europejski Tydzień Szczepień 24-30 kwietnia 2024 r.

Europejski Tydzień Szczepień to inicjatywa Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Powstała w celu podkreślenia znaczenia szczepień. Niestety w ostatnich latach zauważa się coroczny spadek zaszczepionych...

Michał Kirker zapowiada otwarty dialog i współpracę na rzecz miasta

Michał Kirker, wybrany radnym najbliższej kadencji, zapowiada kontynuowanie działań na rzecz mieszkańców i miasta. Michał Kirker udzielił wywiadu naszej redakcji. Opowiada w nim o planach...