Jakie są zalety E-zakupów? Gdzie można kupować bez wychodzenia z domu? Jakie są koszta takich transakcji i czy są one bezpiecznie? Zapraszamy do lektury!

E-zakupy – zalety

Nie bez powodu zakupy przez Internet zyskują coraz większe rzesze zwolenników. Dostawa często odbywa się jeszcze tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie, oferta sklepów internetowych jest zazwyczaj szersza, niż w sklepie stacjonarnym, a proces zamówienia szybki i bezproblemowy. Fakt, że możemy dokonać zakupu bez wychodzenia z domu, nie marnujemy czasu na stanie w kolejkach oraz ogromna różnorodność produktów oferowanych w sprzedaży online sprawia, że e-zakupy stają się obecnie silną i bezkonkurencyjną metodą handlu.

Gdzie można kupować bez wychodzenia z domu?

W dobie zwiększonego dostępu do Internetu coraz więcej sklepów decyduje się na to, by rozszerzyć działalność o obszary związane ze sklepem internetowym. Poza serwisami aukcyjnymi typu allegro, amazon, czy Ebay, sprzedaż przez Internet prowadzą również ogromne marki, takie jak Tesco, Auchan, Leclerc, czy Carrefour. Sprzedaż przez Internet prowadzi obecnie coraz więcej firm oferujących produkty i usługi lecznicze, środki czystości, kosmetyki i perfumy, artykuły spożywcze oraz odzieżowe. Na otwarcie oddziałów internetowych i udostępnienie swoim klientom możliwości zamawiania online zdecydowało się także wiele księgarni i sklepów z produktami RTV, czy AGD. Choć w Polsce wciąż jeszcze nie jest tak bardzo popularne (w porównaniu z innymi krajami, takimi jak Niemcy czy Wielka Brytania), szaleństwo zakupów online opanowało cały świat!

Jakie są koszta dostawy pod same drzwi?

Wbrew pozorom koszta dowozu produktów zamówionych drogą online nie są duże. Jeśli zamawiamy w małym sklepie, musimy się liczyć z opłatami związanymi z wysyłką pocztową lub kurierską. Jeśli zamawiamy dużo artykułów i korzystamy z oferty tzw. sklepowych gigantów, często koszta dostawy są śmiesznie niskie lub nawet zupełnie darmowe. Wszystko zależy od kwoty zamówienia i ilości produktów, które chcemy kupić.

A co z bezpieczeństwem?

Zakupy w Internecie są zawierane na podstawie tzw. umowy na odległość. Umowa ta chroni nie tylko sprzedawcę, ale i konsumenta, umożliwiając mu odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od zakupu, a następnie zwrot danego produktu, jeśli nie spełnia on oczekiwań. Wielu sprzedawców umożliwia zwrot takiego produktu bezpośrednio w sklepie stacjonarnym, więc nie trzeba się fatygować i wysyłać niechcianych produktów pocztą. Aby odstąpić od umowy, należy złożyć pisemne oświadczenie i zależnie od regulaminu danego sklepu, przesłać je na kontaktowy adres mailowy, skorzystać z gotowego elektronicznego formularza lub wysłać tradycyjną pocztą do sprzedawcy.

Interesujesz się e-zakupami? Chcesz dowiedzieć się więcej o sklepach internetowych i trendach panujących w e-biznesie? Sprawdź serwis E-SKLEP.BIZ!

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki