REKLAMA

Kiedyś popularność butów wyznaczała jedynie liczba sprzedanych egzemplarzy. Dziś trzeba się liczyć również z innymi kryteriami. O tym, jakim uznaniem cieszy się dana kolekcja sneakersów, świadczyć może na przykład liczba zdjęć umieszczonych na Instagramie i opatrzonych odpowiadającym jej hasztagiem. Badania dotyczące tego wyznacznika rzeczywiście przeprowadzono. Co się okazało? Krótko mówiąc – to, co najlepiej się sprzedaje, niekoniecznie rządzi w sieci.

 

Gigant musi uznać wyższość konkurencji

Buty Nike to niewątpliwie najlepiej sprzedające się sneakersy. Tym bardziej dziwić może fakt, że najczęściej publikowany na Instagramie model tej marki – Air Max 90 – zajmuje dopiero siódme miejsce! Jak to możliwe? Wszystkie sneakersy tego producenta stanowią ponad połowę tego zestawienia, więc dominują tak czy inaczej. Jest ich jednak bardzo wiele, co daje przewagę między innymi butom adidasa. W pierwszej szóstce znalazły się między innymi kolekcje NMD, Yeezy 350, Superstar i Stan Smith. Gdyby wszystkie air maxy zebrać w jedną kategorię, pewnie nie byłoby na nie mocnych.

Najpopularniejsze sneakersowe hasztagi

Najczęściej używanymi na Instagramie hasztagami związanymi z modelami sneakersów są #adidasnmd oraz #nmd. Tuż za nimi plasują się #yeezy350 i #yeezyboost350. Podium zamykają hasztagi opisujące kultowe Vans Old Skool – #vansoldskool i #oldskool. W pierwszej szóstce poza seriami Superstar i Stan Smith znalazły się również legendarne trampki Converse Chuck Taylor.

Oldschool zawsze w modzie

Nie tylko ponad 3,5 miliona postów Vans Old Skool dowodzi tego, że moda na retro rządzi także na Instagramie. W pierwszej siódemce zestawienia tylko dwa najpopularniejsze modele – adidas NMD i Yeezy 350 – to nowe kolekcje. Pozostałe to nieśmiertelna klasyka. Użytkownicy Instagramu chętnie pozują do zdjęć w uniwersalnym obuwiu, którego historia pozwala im zidentyfikować się z pewnymi wartościami i je zamanifestować. Z jednej strony są to modele pasujące do każdego stroju, więc naturalnie często pojawiają się na fotografiach. Z drugiej gwarantują użytkownikom wyjątkową wygodę, wobec czego stawia się na nie podczas różnego rodzaju wyjazdów, które generują zazwyczaj mnóstwo zdjęć na Instagram. Do tego dochodzi oczywiście moda, faworyzująca właśnie te kolekcje.

Kto publikuje najwięcej zdjęć sneakersów?

Choć ta statystyka nie znalazła się już w badaniu, łatwo zauważyć, iż wiele zdjęć na Instagramie, które opatrzone są sneakersowymi hasztagami, to posty sprzedażowe. Użytkownicy wrzucają oczywiście własne zdjęcia oddolnie, lecz są one przemieszane z efektami działań marketingowych firm. Może się więc okazać, że wysokie wyniki adidas NMD czy Yeezy 350 to po prostu rezultat kampanii sprzedażowej.

Niewątpliwie sneakersy i Instagram idą w parze. To nieodłączne elementy życia młodzieży. Nic więc dziwnego, że jedno z drugim tak często się spotyka. Publikowanie zdjęć w sneakersach to nie tylko niepowtarzalna okazja, aby pochwalić się nową parą, ale nawet szansa, by zostać influencerem któregoś z dużych sklepów obuwniczych!

- REKLAMA - Zewnętrzne linki