REKLAMA

Jak zacząć przygodę z siłownią? Które miejsce wybrać? Od czego zacząć i na co się przygotować?

Zanim się zdecydujesz na daną siłownię, wypróbuj różne miejsca

Aby ćwiczenia sprawiały Ci przyjemność, miejsce, w których będziesz je realizować, musi być zgodne z Twoimi potrzebami. Zrób rozeznanie, odwiedź kilka klubów sportowych i przestrzeni fitness, by mieć porównanie i móc wybrać najlepszą z opcji. Jeśli posiadasz podstawowy sprzęt, możesz także ćwiczyć w domu. Do wykonania kompletnego treningu siłowego wystarczą dwie hantle, dwa gryfy, talerze obciążające, ławeczka, stojaki pod sztangę oraz drążek do podciągania. Jeśli posiadasz takie cuda w domu, to przestrzeń do ćwiczeń masz już zorganizowaną!

Zapoznaj się z teorią!

Zanim przystąpisz do właściwych ćwiczeń, warto trochę poczytać. W Internecie możesz znaleźć wiele vlogów, artykułów, blogów oraz portali poświęconych tematyce sportowej, nie tylko dla profesjonalistów, ale i dla amatorów oraz osób początkujących. Poszukaj wiarygodnych książek i poradników, popytaj znajomych oraz skonsultuj uzyskane informacje z trenerem, by nie zrobić sobie krzywdy złym treningiem! Źle dobrane ćwiczenia mogą się odbić bardzo niekorzystnie na Twoim zdrowiu oraz doprowadzić do niechcianych kontuzji i urazów.

Zacznij powoli i pilnuj systematyczności!

Nikt od razu nie wyrzeźbił pięknego ciała. Treningi wymagają systematyczności oraz… umiaru! Zacznij od spokojnych i krótszych ćwiczeń, by przyzwyczaić organizm do nowych warunków i wysiłku oraz uniknąć niepotrzebnych kontuzji. Stopniowo dźwigaj poprzeczkę coraz wyżej i zwiększaj obroty oraz intensywność treningów. Po pewnym czasie będziesz czuł, że jesteś coraz silniejszy i bardziej sprawny i zanim się zorientujesz, szybko przeskoczysz do trudniejszych, zaawansowanych ćwiczeń!

Bądź konsekwentny i nie poddawaj się!

Jeśli zdecydowałeś się na dany trening, to trzymaj się tego planu. Nie odpuszczaj i nie przekładaj ćwiczeń pod byle pretekstem. Nawet jeśli pierwsze dni są ciężkie, masz zakwasy i wszystko Cię boli, nie odpuszczaj! Tylko systematyczne działanie pozwoli Ci odnieść pożądane efekty i w zależności od Twoich potrzeb wyrzeźbić sylwetkę lub po prostu nabrać kondycji.

Dbaj o siebie!

Pamiętaj, że przy wzmożonym wysiłku należy dbać o dietę. Jedz zdrowe produkty i nawadniaj często organizm. Dbaj o ilość snu oraz regenerację. Dodaj więcej białka do diety, unikaj złożonych cukrów i pustych kalorii. Dietę możesz skonsultować z trenerem lub dietetykiem, wtedy Twój organizm na pewno poradzi sobie z wyzwaniami, jakie niesie za sobą intensywny trening fizyczny!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdzaj regularnie wpisy na portalu NATRENINGU.NET!

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki