Zespół AGH Racing zbudował swój pierwszy bolid wyścigowy o napędzie elektrycznym. Studenci z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprezentowali pojazd w czwartek, 5 lipca w Klubie Studio
Możliwości najnowszej konstrukcji przetestują już w przyszłym tygodniu podczas międzynarodowych zawodów dla inżynierów z całego świata – Formuła
Student w Holandii.
Najnowszy bolid jest już piątą konstrukcją w dorobku zespołu AGH Racing. Prace nad ekologiczną maszyną rozpoczęli dwa lata temu od zaprojektowania napędu elektrycznego. Faza wykonawcza projektu trwała przez ostatnie cztery miesiące. Studenci nazwali pojazd imieniem Stanisław, na cześć patrona Akademii
Górniczo-Hutniczej, Stanisława Staszica.
Stanisław, to bolid o mocy szczytowej do 100 kW, osiągający prędkość 100 km/h w 4,5 sekundy. Maszyna zasilana jest przez blisko 1000 ogniw litowo-jonowych.
Dodatkowo konstrukcja wyposażona jest w układ chłodzenia wodą
zaprojektowany i wykonany przez członków zespołu AGH Racing. Do wykonania
układu użyto kompozytu, który przy wzroście temperatury zmienia swoje
właściwości oddawania ciepła do otoczenia. Dzięki temu maksymalna
temperatura silnika wyniesie 60 o C. W bolidzie zastosowano również system
odzyskiwania energii podczas hamowania na wzór rozwiązania stosowanego
w Formule 1. Poszycie bolidu, które studenci zaprojektowali i wykonali
samodzielnie, zbudowane jest z nowoczesnego i ekologicznego kompozytu
lnianego.
Miłośnicy motoryzacji skonstruowali pierwszy pojazd wyścigowy w AGH w 2012
roku. Od tego czasu zespół AGH Racing powiększył się do ponad 60 osób
pracujących w kilku sekcjach. Studenci AGH dzięki działalności w zespole
konstruktorów przygotowują swoje prace dyplomowe i zaliczeniowe. Współpraca
z firmami z sektora motoryzacji procentuje natomiast cennym doświadczeniem
dla młodych inżynierów, którzy ze sporym bagażem doświadczeń płynnie
wchodzą na rynek pracy.
Więcej na temat zespołu AGH Racing można przeczytać pod adresem:
www.racing.agh.edu.pl.
[vc_facebook]
info: AGH