sobota, 20 kwietnia, 2024

Do ZUSu na nogach czy przez internet?

Strona głównaŻycie miastaDo ZUSu na nogach czy przez internet?

Do ZUSu na nogach czy przez internet?

- Advertisement -

Sosnowiecki oddział ZUS tylko w pierwszym półroczu tego roku obsłużył blisko 194 tys.
osób. Przez dwa i pół roku placówkę odwiedziło ponad 1 mln 81 tys. klientów, z czego 488 tys. stanowili emeryci i renciści

Rośnie też popularność kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przez internet i telefon. W niecałe 2,5 roku ZUS w całej Polsce przyjął ponad 9 mln wniosków w formie elektronicznej i praktycznie taką sama liczbę połączeń telefonicznych na swojej infolinii.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma około 25 mln klientów: ubezpieczonych, emerytów i
rencistów oraz płatników składek – najczęściej przedsiębiorców. Każdego roku przez sale obsługi klienta przewija się ponad 20 mln osób. W 2016, 2017 i w pierwszych pięciu
miesiącach 2018 r. ZUS obsłużył na swoich salach 48,5 mln klientów. Najwięcej z nich, bo prawie 19 mln stanowili emeryci i renciści.

Oddział ZUS w Sosnowcu od 2016 roku do końca czerwca 2018 r. obsłużył 1 081 918
klientów. Tylko w pierwszym półroczu tego roku sale obsługi w ZUS w Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej, Jaworznie i Zawierciu odwiedziło ponad 193 tys. osób. Największą grupę stanowili emeryci i renciści. W ciągu dwóch i pół roku odnotowano przeszło 488 tys. wizyt świadczeniobiorców. W ciągu dwóch i pół roku na stanowiskach dla płatników składek i ubezpieczonych obsłużonych zostało ponad 275 tys. osób. Natomiast 270 tys. klientów skorzystało z porad ekspertów przy stanowisku zasiłkowym. Liczba osób korzystających ze stanowiska dla osób niesłyszących z roku na rok rośnie, w 2016 r. obsłużono 41 osób, w 2017 r. aż 134, natomiast w pierwszym półroczu tego roku już 124 osoby.

Co ciekawe, niecałego roku trzeba było by blisko 600 doradców emerytalnych, którzy
pojawili się we wszystkich placówkach ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 mln osób. Średniomiesięcznie każdy pracownik sali obsługi klientów ZUS, obsługuje w granicach 540 osób. Co niezwykle istotne, przeciętny czas oczekiwania na obsługę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to jedynie nieco ponad 5 minut, co stawia Zakład w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów. Dodatkowo Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA.

Jednak z roku na rok da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez internet i telefon. Dziś już 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych.

W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r. Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 mln połączeń.

info: ZUS

- Advertisment -

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 21 kwietnia to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele mieszkańcy Jaworzna będą mogli zrobić zakupy? Niedziele handlowe w 2024...

Utrudnienia w ruchu 20 kwietnia w związku z paradą motocyklową

W najbliższą sobotę, 20 kwietnia, w Jaworznie odbędzie się parada motocyklowa. W związku z przejazdem uczestników ulicami miasta, możliwe  są utrudnienia w ruchu. Parada odbędzie...

Pana Andrzeja kłopotów ciąg dalszy

W materialne pt. „Człowiek śpi jak na bombie”, który ukazał się 8 kwietnia, opisywaliśmy niełatwą sytuację pana Andrzeja, mieszkańca Ciężkowic. Jego posesja od dłuższego...