czwartek, 25 kwietnia, 2024

Marketing e-mailowy – 6 wskazówek, jak skutecznie dostarczać wiadomości?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneMarketing e-mailowy – 6 wskazówek, jak skutecznie dostarczać wiadomości?

Marketing e-mailowy – 6 wskazówek, jak skutecznie dostarczać wiadomości?

- Advertisement -

Marketing przestał być już formą budowania świadomości, czy też przyciągania potencjalnych klientów. Rozwój marketingu cyfrowego doprowadził do tego, iż obecnie jest on wyznacznikiem zaangażowania konsumentów oraz wskaźnikiem poziomu generowanych przychodów. Wiadomo, że Twoim celem – jako właściciela marki – jest dotarcie do docelowych odbiorców w najbardziej produktywny, szybki i skuteczny sposób. Marketing w formie e-mail jest nie tylko znacznie bardziej wygodny, czy naturalny, ale również opłacalny. Ta forma stanowi potężne narzędzie dla budowania pozycji marki oraz jej popularności, w dużo większym stopniu aniżeli promocja mobilna. Sprawdź, w jaki sposób Twoje działania w kwestii marketingu e-mailowego staną się jeszcze bardziej skuteczne i co za tym idzie – dochodowe.

UZYSKAJ POZWOLENIE

Strategia prowadzenia marketingu e-mailowego opiera się o dobrowolność i zgodę na tego rodzaju działania. Oznacza to, że aby generować wartościowe wiadomości e-mail, musisz posiadać godną uwagi listę potencjalnie zainteresowanych konsumentów, którzy wyrażają chęć otrzymywania tego typu treści i stają się Twoją grupą docelową. W pierwszej kolejności w kręgu Twojego zainteresowania znajdują się tylko i wyłącznie osoby chcące nawiązać kontakt z Twoją marką lub będące zainteresowanymi jej ofertą w dalszej perspektywie. Następnie możesz dążyć do poszerzenia zasięgu o osoby, które są skłonne do udostępnienia Ci swojego adresu e-mail.

Zdecydowanie ważnym elementem może okazać się copywriting, dzięki któremu przekazywane przez Ciebie treści ukażą wszystko to, co chcesz zaoferować swoim odbiorcom, spełnią ich oczekiwania, a także zachęcą do współpracy. Nie wymagaj podania większej ilości danych osobowych, a także wyraźnie poinformuj, że w każdej chwili istnieje możliwość zrezygnowania z otrzymywania wiadomości od firmy, tak, aby odbiorcy poczuli się bezpiecznie. Pamiętaj, aby upewnić się, że potencjalny klient posiada Twój adres e-mail w oficjalnej książce adresowej, dzięki temu generowane przez Ciebie wiadomości nie trafią do spamu. Nie możesz zapominać o ciągłym rozwoju, a także o nieustannym powiększaniu listy odbiorców.

TWÓRZ „SILNĄ” TREŚĆ

Jeśli chcesz tworzyć ciekawą, silną, dochodową, a przede wszystkim – produktywną treść – musisz zaangażować w to czas oraz środki finansowe. Głównym celem powinno być dostosowanie się do preferencji i zainteresowań klienta – nie możesz wysyłać nieodpowiednich wiadomości, albowiem nie osiągniesz żadnych korzyści. W tym celu, badaj rynek, twórz grupę docelową, utożsamiającą się z tym, co oferujesz i wykazuj się odpowiednimi środkami ku temu, aby tę grupę stale powiększać, mówi specjalista od marketingu z firmy carted.

SEGMENTACJA I ANALIZA

Segmentacja jest bardzo istotną kwestią, gdyż pokazuje Ci, w jaki sposób rozmieszczeni są Twoi odbiorcy, w jakich grupach się znajdują i jakie są ich oczekiwania. Może ona opierać się o dane geograficzne, behawioralne oraz demograficzne. Dzięki temu jesteś w stanie tworzyć ciekawe i dochodowe kampanie reklamowe, dla poszczególnych zbiorów. Przeczytałeś już wyżej, że Twoje wiadomości powinny interesować i dotyczyć potencjalnych klientów, tak, aby utożsamiali się z nimi i dzięki temu budowali pozytywną opinię oraz zaufanie względem Twojej marki. Częściej decyduj się na wizualizację obrazową. Czytelnik nie oczekuje pustych oraz bezwartościowych treści, które w dodatku nie mieszczą się w żadnym kanonie jego zainteresowań. Upewniaj się, że wiadomości zawsze docierają na czas i są spersonalizowane. Zdecydowanie – pracuj z copywriterem, który uporządkuje oraz wzbogaci to, co chcesz przekazać, a także dbaj o badanie swoich statystyk, aby na bieżąco kontrolować ich stan.

OKREŚL CZĘSTOTLIWOŚĆ WIADOMOŚCI

Częstotliwość zależy od rodzaju segmentacji, to ona określa preferowaną ilość wysyłanych wiadomości, która będzie odpowiednia dla każdej grupy. Powinieneś ustalić konkretną liczbę przypisaną do preferencji, charakteru oraz zainteresowań danego zbioru, a następnie rozłożyć ją w czasie – może mieć ona formę dzienną, tygodniową lub miesięczną. Ustalona częstotliwość nie może być przekraczana, co poprawi statystyki oraz zwiększy dochody.

CZAS

Czas wysyłania wiadomości stanowi podstawę dobrze prowadzonego marketingu e-mailowego. Godziny nie mogą być bowiem dowolne, a dokładnie określony harmonogram powinien stanowić podstawę silnej marki, lojalności oraz zaufania dla Twojej firmy. Wiedziałeś, że idealny czas na wysyłanie e-maili zawiera się pomiędzy 20.00, a północą? Chcąc zwiększyć szanse dotarcia, a także uzyskania wpływu i przewagi nad konkurencją – wysyłaj wiadomości nocą, albowiem wówczas aktywność marketerów jest znacznie obniżona.

TESTUJ I… TESTUJ

Tylko poprzez testy możesz sprawdzić, czy Twoje działania są naprawdę skuteczne. Poza tym dzięki nim tworzysz, tudzież monitorujesz statystki i analitykę, na podstawie których określasz następnie swoją grupę docelową oraz jej oczekiwania względem marki.

undefined

- Advertisment -

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych – jaworznickie szkoły opublikowały regulaminy naboru

Jaworznickie szkoły ponadpodstawowe udostępniły na swoich stronach internetowych regulaminy rekrutacji na kolejny rok szkolny. Rekrutacja rozpocznie się już w maju. Proces rekrutacyjny rozpocznie się 13...

Uśmiechnięty Sebastian Kuś oddelegowany na badania psychiatryczne

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie odbyła się 24 kwietnia 2024 roku kolejna rozprawa Sebastiana Kusia, która wedle wcześniejszych zapowiedzi sądu miała zakończyć jego 5-letni...

Majówka 2024 w GEOsferze

Z okazji zbliżającej się majówki Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie przygotował liczne atrakcje na dni od 1 do 3 maja. Wydarzenia zaplanowane prze GEOsferę...