Reklama jest podwaliną każdego biznesu, a jedną z jej najczęściej spotykanych form są katalogi. Ich wydrukowanie jest stosunkowo tanie, a korzyści płynące z posiadania – niewymierne. Firma https://www.viperprint.pl/ daje pod tym względem swoim klientom wiele możliwości, oferując doskonałej jakości katalogi w przystępnych cenach.
Dlaczego warto posiadać drukowane katalogi?
Wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy stworzyć katalog w wersji elektronicznej, aby zaspokoić potrzeby klientów. Jednak to właśnie forma drukowana jest bardziej doceniana przez potencjalnych kontrahentów. Drukowany katalog to nie tylko prestiż – nie każda firma może poszczycić się posiadaniem profesjonalnego katalogu, ale również budowanie mocniejszych i bardziej trwałych relacji z klientem. Taki katalog ułatwia również kontakt, pozwala zaoszczędzić czas na przeglądaniu ofert innych firm oraz zachęca do skorzystania z oferty firmy, której katalog leży przed klientem.
Katalogi klejone czy szyte?
Wybór technologii, w której zostanie wykonany katalog, zależy w dużej mierze od jego projektu. Jeżeli katalog składa się z ponad 60 stron, warto zdecydować się na katalog klejony. Takiego samego wyboru można dokonać w przypadku katalogów, wykonanych na papierze pokrytym śliskimi powłokami lub o zadrukowanych grzbietach. Oba rodzaje druku gwarantują dużą trwałość produktu oraz odporność na zniszczenia.
Wybór technologii uzależniony jest również od czasu wykonania i wysokości budżetu. Katalogi szyte są tańsze niż katalogi klejone. Ich wykonanie zajmuje również mniej czasu, przez co realizacja zamówienia trwa krócej.
Katalogi szyte
Oprawa szyta drutem możliwa jest do wykonania już przy niewielkiej ilości stron. Z tego względu to bardzo często wybierana metoda. W zależności od zapotrzebowania, do szycia można użyć zszywek tradycyjnych lub oczkowych, tzw. zszywek euro. Te drugie pozwalają na wpięcie katalogu do segregatora. Metoda ta umożliwia rozłożenie katalogu na płasko.
Katalogi klejone
Druk katalogów klejonych możliwy jest z wykorzystaniem dwóch rodzajów kleju: HOT-MELT i PUR. Pierwszy z nich to klej topliwy. Zapewnia wysoką trwałość połączenia, dlatego katalog jest odporny na wyrywanie stron. Jest to niedrogie rozwiązanie, które stosować można w przypadku katalogów o niewielkiej ilości stron. Klej PUR, czyli poliuretan, jest idealny do sklejania katalogów wydrukowanych na papierze kredowym lub powlekanym. Stworzone połączenie jest bardzo cienkie, a jednocześnie trwałe. W technologii PUR drukować można katalogi, które zawierają nawet ponad 200 stron.