środa, 24 kwietnia, 2024

Gadżety reklamowe jako prezent dla klienta!

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneGadżety reklamowe jako prezent dla klienta!

Gadżety reklamowe jako prezent dla klienta!

- Advertisement -

Oryginalny i funkcjonalny gadżet reklamowy jest jedną z najlepszych metod zaskarbienia sympatii klienta. Jak w przypadku każdej innej formy marketingu, najlepsze efekty uda się osiągnąć dzięki opracowaniu odpowiedniej strategii. Firmy, które planują zamówić gadżety reklamowe muszą zwrócić uwagę na szereg czynników, by inwestycja w promocyjne upominki okazała się opłacalna.

Podaż a popyt – jak znaleźć równowagę?

Podstawowe pytanie, na które firmy planujące wręczyć klientom lub współpracownikom gadżety promocyjne brzmi oczywiście: jak duże powinno być zamówienie? Większość firm stawia na idealne zrównoważenie podaży z popytem. Wymaga to orientacyjnego określenia ilości odbiorców. Najdokładniejszy szacunek wykonają Państwo w przypadku wydarzeń takich jak targi lub planując wręczenie upominków dla ścisłego grona kontrahentów, jednak również planując stałą kampanię reklamową można pozwolić sobie na przewidzenie ilości odbiorców, choć oczywiście w nieco mniej precyzyjny sposób.

Opisane powyżej rozwiązanie wydaje się najbardziej bezpieczne, warto jednak pozwolić sobie na niewielki „naddatek” i złożyć zamówienie o dziesięć procent większe niż przewidywana ilość odbiorców. W przypadku targów warto bowiem wziąć pod uwagę możliwość, iż będą chcieli się zaopatrzyć się w więcej niż jedną sztukę gadżetu, by móc dać go np. znajomemu, który nie mógł pojawić się na wydarzeniu. Jeśli chodzi zaś o stałą kampanię reklamową, ponadprogramowa ilość egzemplarzy pozwoli uchronić się przed sytuacją, w której ze względu na braki w dostawach nie możemy podarować klientowi obiecanego upominku. Jeżeli zaś planują Państwo wręczenie upominków dla ścisłego grona kontrahentów, złożenie nieco większego zamówienia może okazać się zabezpieczeniem na wypadek, gdyby np. jeden z egzemplarzy uległ uszkodzeniu. Nie ma sensu zatem nadmiernie ograniczać ilości, szczególnie że przy dużych zamówieniach cena pojedynczego egzemplarza jest mniejsza.

Co oprócz ilości?

Ciężko jest przecenić rolę dokładnie określonego celu działania. Od niego będzie zależeć nie tylko ilość zamówionych gadżetów, ale i ich rodzaj. Zawsze warto zadbać o jakość, jednak nie każda kampania potrzebuje ekskluzywnych gadżetów. O ile dla klientów biznesowych powinniśmy postarać się o unikalne prezenty, to w przypadku kampanii o masowym charakterze zupełnie wystarczająca okaże się klasyka w rodzaju znanych i lubianych długopisów. Nie oznacza to jednak wcale, że tego rodzaju gadżet nie ma szansy wyróżnić się na tle reszty. Długopisy mogą być na przykład wykonane z ekologicznego materiału takiego jak karton lub drewno.

Ważna jest też bardzo ścisła współpraca z firmą produkującą gadżety. Postarajmy się jej zakomunikować takie aspekty jak cel biznesowy, plan marketingowy i rodzaj odbiorcy. Dzięki temu będzie mogła z jednej strony dobrze przystosować się do naszych potrzeb, z drugiej zaś – zaproponować autorskie rozwiązania oparte na dobrej znajomości rynku. Oczywiście jest to możliwe tylko wtedy, jeżeli pracujące w niej osoby cechują się zarazem umiejętnością uważnego słuchania klienta i kreatywnością.

Jedną z firm, które wypracowały solidną markę na rynku gadżetów reklamowych jest Memorabbit. Jej głównym obszarem działania jest produkcja elektroniki reklamowej, czyli przede wszystkim powerbanków i pamięci USB, lecz również i na przykład głośników lub akcesoriów. Oferowane przez nią gadżety przybierają często bardzo interesujące formy – znajdują się wśród nich między innymi pendrive’y pełniące także rolę otwieracza do butelek czy ozdoby biżuteryjnej. Jest to przy tym firma otwarta na sugestie klientów, o czym świadczy między innymi fakt, iż oferuje możliwość wykonania gadżetów na indywidualne zamówienie. Dlatego też planując kampanię, warto się z nią skontaktować!

- Advertisment -

Konkurs kulinarny w ZSP nr 4 w Jaworznie

Konkurs ,,Moje pasje kulinarne” odbył się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 4 w Jaworznie. Jego tematyką były zioła i kwiaty w kuchni oraz ich...

Zawodnicy klubu ,,Fighting Jaworzno” ze złotymi medalami Pucharu Polski

Złote medale podczas Pucharu Polski w Kickboxingu wywalczyli zawodnicy kluby ,,Fighting Jaworzno". 20 kwietnia 2024 roku w Płocku odbył się Puchar Polski w Kickboxingu, na...

W WSB odbyła się debata o bezpieczeństwie młodzieży

Debata społeczna ,,Porozmawiajmy o bezpieczeństwie młodzieży” odbyła się w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Jaworznie. Inicjatorem tego wydarzenia była Komenda Miejska Policji w Jaworznie. W Wyższej...