Nie ze wszystkimi sprawami i formalnościami musimy osobiście zgłaszać się w urzędach. W dobie cyfryzacji i wszechobecnego internetu, część spraw możemy załatwić elektronicznie
Podobnie wygląda to w jaworznickiej SM Górnik, która od pewnego czasu również umożliwia korzystanie swoim mieszkańcom z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta – eBOK`a.
Jak mówi Piotr Dygoń, kierownik IT w SM Górnik w Jaworznie -elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (e-BOK ) oraz elektroniczna Korespondencja (e-Korespondencja ) to współczesne rozwiązania, które w dobie informatyzacji, umożliwiają internetowy dostęp do stanu kartoteki oraz informacji w zakresie rozliczeń z tytułu lokali mieszkalnych i użytkowych, jak również dają możliwość przesyłania i odbioru korespondencji pomiędzy Spółdzielnią a ,mieszkańcem, najemcą czy właścicielem, która nie wymaga własnoręcznych podpisów i pisemnego potwierdzania jej odbioru.
Stosownie do obowiązujących przepisów, aby Spółdzielnia mogła przydzielić login i pierwsze hasło do indywidualnego elektronicznego dostępu dla danego zainteresowanego spółdzielcy, właściciela lub najemcy winien on zgłosić swój akces poprzez złożenie w Spółdzielni wypełnionyego i podpisanego Formularza Zgłoszeniowego E-BOK, który jest dostępny na stronie internetowej oraz w biurach zarządu i poszczególnych administracjach osiedlowych.
Formularz należy złożyć osobiście w biurach ADS-ów lub w biurze Zarządu w celu weryfikacji zawartych w nim danych oraz potwierdzenia tytułu prawnego do lokalu.
Potwierdzenie tożsamości przez pracownika Spółdzielni jest niezbędne do nadania indywidualnego loginu oraz pierwszego hasła do uruchomienia dostępu do systemu e-BOK.
Login i hasło zostanie przesłane na podany na formularzu adres e-mail w ciągu 2 tygodniu od złożenia formularza.
W przypadku osób, które wyrażą również pisemną zgodę na korzystanie z usługi „e-Korespondencja” poprzez akceptację stosownego oświadczenia umieszczonego na Formularz Zgłoszeniowym E-BOK, Spółdzielnia uruchomi tę usługę, celem dostarczania i odbioru pism w formie elektronicznej niewymagających pisemnego potwierdzenia odbioru. Są to dokumenty takie jak: aneksy czynszowe, rozliczenia wody czy zawiadomienia na Walne Zgromadzenia.
Nie da się ukryć – w wielu przypadkach ułatwia to bieżący kontakt ze Spółdzielnią.
[vc_facebook]