REKLAMA

Wybór kół pasowych zawsze uzależniony jest od rodzaju silnika naszego samochodu. Obecnie na rynku możemy znaleźć 4 najczęściej wybierane rodzaje kół. Dlatego, zanim wybierzesz konkretny typ, koniecznie musisz zapoznać się z ich charakterystyką.

Sztywne koła pasowe

Ten rodzaj kół pasowych cechuje się tym, że montowany jest przy naprawdę dużej ilości rozwiązań konstrukcyjnych. Mimo tego, że zaleca się instalować je zawsze przy końcach wału korbowego, to jednak nie zapewnia całkowitego tłumienia drgań. W konsekwencji niestety, ze względy na wpływanie bezpośrednio na pasek napędu dodatkowego, zużywa się on w znacznie krótszym czasie.

Koła pasowe z pojedynczym tłumikiem

Innym rodzajem kół pasowych są te charakteryzujące się pojedynczym tłumikiem drgań. Zalecane są głównie ze względu na to, że dają gwarancję znacznie większej trwałości osprzętu silnika. Dzieje się tak głównie dzięki temu, że ich zadanie wiąże się z przechwytywaniem i pochłanianiem naprężenia, do którego dochodzi na wale korbowym.

Warto jeszcze wiedzieć, że koła pasowe z pojedynczym tłumikiem składają się z 3 części:

  • 2 metalowych,
  • oraz z pierścienia elastycznego, który łączy metalowe części.

Wykorzystanie kół pasowych z pojedynczym tłumikiem

W przypadku tego rodzaju kół najczęściej zaleca się wykorzystywać je przy dwóch rodzajach silnika. Po pierwsze w przypadku silników dieslowych lub też, kiedy mamy do czynienia z silnikami benzynowymi.

Koła pasowe z podwójnym tłumikiem

W przypadku tego rodzaju kół zleca się montować je przede wszystkim w silnikach dieslowych. Ich zaletą jest zamontowana podwójna wkładka elastyczna, która przyczynia się do znaczącego zmniejszenia drgań o niskiej częstotliwości. To właśnie dzięki temu systemowi silnik może znacznie dłużej uniknąć awarii.

Dzięki użytej nowoczesnej technologii możliwe jest skonstruowanie tego rodzaju kół pasowych, które składać mogą się nawet z ośmiu elementów metalowych oraz dwóch elementów elastycznych, których główną cechą jest tłumienie drgań.

Koła pasowe stop&start

Silnik może zostać też wzbogacony o inny rodzaj kół pasowych, czyli tzw. stop&start. Podobnie, jak wyżej omawiany rodzaj kół, również w tym przypadku mamy do czynienia z naprawdę rozbudowaną technicznie budową. W końcu to właśnie dzięki niej ograniczone zostaje drganie, a przy okazji następuje także znaczące wsparcie cyklicznych rozruchów.

Uważaj na podróbki!

Każdy produkt, który nie jest oryginalny, ma znacznie niższą jakość. W przypadku kół pasowych jest to o tyle ważne, że bezpośrednio odbija się na pracy oraz wytrzymałości silnika. Podrabiane koła pasowe posiadają znacznie mniejszą elastyczność, co z kolei znacznie mniej chroni przed drganiami. Dlatego nie warto inwestować pieniądze w coś, co nie przyniesie nam właściwie żadnych korzyści.

Gdzie kupić najlepsze koła pasowe?

Teraz gdy znasz już wszystkie najdostępniejsze rodzaje kół pasowych, możesz dokonać odpowiedniego wyboru, który wspomoże silnik Twojego samochodu. Szeroki asortyment i najwyższą jakość możesz znaleźć na stronie kolapasowe24.pl. Dzięki temu zakup kół pasowych stanie się prosty i szybki.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki