czwartek, 25 kwietnia, 2024

Czym tak naprawdę jest SEO i SEM?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneCzym tak naprawdę jest SEO i SEM?

Czym tak naprawdę jest SEO i SEM?

- Advertisement -

Zaczynasz interesować się tematyką marketingu internetowego i dopiero poznajesz takie pojęcia, jak SEO, SEM, czy AdWords? Pozwól, że opiszemy, jak należy rozumieć te popularne nazwy.

SEO – Search engine Optimization

SEO to w największym skrócie optymalizowanie struktury i treści strony pod kątem lepszych wyników w wyszukiwarkach, w tym w tej najpopularniejszej, czyli w Google. Zgodnie z definicją na tym kończy się znaczenie tego słowa, jednak w potocznie przyjęło się go używać w szerszym znaczeniu, obejmującym także pozyskiwanie linków. I właśnie w takim kontekście będzie przedstawiać SEO niemal każda agencja marketingowa posiadająca w swojej ofercie pozycjonowanie.

Warto zauważyć, że SEO jest dziedziną, w której zmiany są bardzo częste i jeżeli chce się działać naprawdę skutecznie, należy stale trzymać rękę na pulsie. O ile samodzielne działania mogą pomóc w przypadku prostych słów kluczowych, o tyle przy tych bardziej konkurencyjnych zdecydowanie warto korzystać z wsparcia profesjonalistów, często stosujących zaawansowane techniki pozycjonujące.

SEM – Search Engine Marketing

SEM to pojęcie szersze od SEO i obejmuje nie tylko optymalizację strony i jej linkowanie, ale też wszelkie metody promocji w wyszukiwarce, na przykład poprzez reklamy kontekstowe AdWords.

Czym jest wspomniane właśnie AdWords? To linki sponsorowane wyświetlane w wynikach dla konkretnych słów i fraz kluczowych (a jeśli zostanie to ustalone w ustawieniach kampanii promocyjnej, także dla ich synonimów).

Prawidłowo prowadzona kampania SEM powinna być prowadzona z uwzględnieniem zarówno działań SEO, jak i kampanii Adwords – jeśli agencja reklamowa podejdzie do sprawy kompleksowo, te dwie formy promocji świetnie się uzupełniają. Warto przy tym zauważyć, ze kampanie AdWords, choć same w sobie efektywne, dopiero dzięki stałej pracy analityków, regularnie analizujących wyniki prowadzonych działań (co jest stosowane w takich agencjach, jak www.pirmedia.pl) potrafią osiągnąć pełen potencjał – i to przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów.

- Advertisment -

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...

Europejski Tydzień Szczepień 24-30 kwietnia 2024 r.

Europejski Tydzień Szczepień to inicjatywa Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Powstała w celu podkreślenia znaczenia szczepień. Niestety w ostatnich latach zauważa się coroczny spadek zaszczepionych...

Michał Kirker zapowiada otwarty dialog i współpracę na rzecz miasta

Michał Kirker, wybrany radnym najbliższej kadencji, zapowiada kontynuowanie działań na rzecz mieszkańców i miasta. Michał Kirker udzielił wywiadu naszej redakcji. Opowiada w nim o planach...