sobota, 20 kwietnia, 2024

Trafne działania marketingowe

Trafne działania marketingowe

- Advertisement -

Każdego dnia marketingowcy planują strategie, które przy niskich kosztach wygenerują wysokie zyski. Chcielibyśmy, aby o naszym produkcie lub usłudze dowiedzieli się wszyscy, którzy są nimi zainteresowani. Nie jest to proste zadanie, ponieważ konkurencyjne firmy mają ten sam cel.

Istnieją jednak narzędzia, które ułatwiają nam dotarcie do klientów i pomagają zostać z nimi w kontakcie. Jednym z takich narzędzi jest baza danych klientów, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem. Jednak aby nasza baza była skuteczna, powinna być kompletna i rzetelna. Dlatego właśnie powstała aplikacja dataquality.pl.

Na co musimy zwrócić uwagę budując bazę danych

Przede wszystkim nasza baza powinna zawierać wszystkie niezbędne do korespondencji dane adresowe. Musi być kompletna i nie zawierać błędów. Jeśli mamy już zbudowaną bazę, która zawiera dane kilku tysięcy klientów, to zapewne wiemy jak trudno jest tych błędów uniknąć. Często zdarzają się błędy literowe w nazwiskach lub nazwach ulic, błędy w kodach pocztowych czy numerach NIP lub PESEL. Zdarzają się też duplikacje plików, które powstają na skutek zapisywania danych w różnych formatach. Taka sytuacja naraża nas na niepotrzebne koszty, związane z wysyłaniem materiałów reklamowych dwa lub więcej razy.

Narzędzia, które eliminują błędy w naszej bazie danych

Z powodu błędów w danych adresowych, nasza oferta nie trafia do potencjalnego klienta. Może się także zdarzyć, że z powodu zduplikowanego wpisu trafi do niego dwa razy. Może nas to postawić w złym świetle i wywrzeć wrażenie nachalności. Dlatego warto dokładnie przyjrzeć się swojej bazie, a służą do tego dedykowane funkcje:

  • Standaryzacja – dzięki tej funkcji ujednolicisz zapis danych adresowych. Wyeliminujesz błędy literowe w nazwach miejscowości i w nazwiskach. Usuniesz również powtarzające się rekordy, dzięki czemu unikniesz duplikacji i związanych a nią pomyłek.
  • Weryfikacja – sprawdzisz poprawność numerów NIP i PESEL oraz format numerów telefonów.
  • Wzbogacenie – dzięki tej funkcji uzupełnisz bazę danych o brakujące, pożyteczne informacje, na przykład kody pocztowe.
  • Geokodowanie – do informacji adresowych przypiszesz współrzędne geograficzne. Dzięki temu zyskasz przejrzysty obraz graficzny na mapie, który pomoże ci wybrać najlepsze miejsce na przeprowadzenie kampanii.

Dzięki tym narzędziom trafisz do odpowiednich klientów, unikniesz poważnych błędów wynikających z duplikacji i znacznie zwiększysz skuteczność kampanii reklamowej.

- Advertisment -

Sądowa epopeja Sebastian Kusia. Wyrok coraz bliżej. Może zapaść 24. kwietnia

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie od prawie 5 lat trwa proces Sebastiana Kusia, podejrzanego o przyjmowanie łapówek, kiedy to pracował na stanowisku naczelnika biura...

Piątkowe pikniki cieszyły się sporym zainteresowaniem

Pomimo chłodu, aż dwa pikniki odbyły się w tym samym czasie w Jaworznie. Jeden zorganizowany jako „Dzień ziemi” pod płaszczką, drugi piknik na Osiedlu...

Fabryka hejtu na finale kampanii. Przekroczono granice kultury

Kampania wyborcza w Jaworznie weszła w decydującą fazę. Kandydaci na urząd prezydenta dwoją się i troją, żeby przekonać do siebie niezdecydowanych wyborców. Ich działania...