Jaworzna nie ma w planach rozbudowy “Kolei Śląskich”. Dziś przedstawiono nową koncepcję, wg. której  rozbudowa sieci i zagęszczenie połączeń omija nasze miasto. To pierwszy namacalny efekt naszej odrębności.

Na konferencji Kolei Śląskich przedstawiono plany rozwoju siatki połączeń. Niestety Jaworzno oddzielone jest czerwoną kreską. Biorąc pod uwagę rozbudowę naszej stacji oraz centrum przesiadkowego będzie to duża strata dla potencjału naszego miasta.

- REKLAMA -

UDOSTĘPNIJ

10 KOMENTARZE

  1. Jak na razie to nie związek metropolitalny podpisuje umowy z Kolejami Śląskimi, tylko Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Tak więc do marszałka Wojciecha Saługi należy kierować wszelkie “podziękowania” w tym temacie. Z województwa śląskiego jeszcze chyba nie wystąpiliśmy. Choć można było odnieść takie wrażenie po tym, jak kilka lat temu internet obiegła wiadomość, że województwo z własnej inicjatywy nie zrealizowało żadnej inwestycji w Jaworznie. Czy to też efekt naszej “odrębności”? A przecież do Górnośląskiego Związku Metropolitalnego wtedy należeliśmy.

    To nie jest tak, że jak nie wstąpimy do metropolii, to nam odetną prąd, wodę, gaz itd. Istnieją już jednostki typu województwa, i to one są odpowiedzialne za transport regionalny. Nie trzeba w tym celu dodatkowych instytucji, prezesów i sekretarek. Nie trzeba wstępowania do metropolii z gwarantowanymi kosztownymi składkami, za to bez gwarancji np. dodatkowych połączeń kolejowych. Ale z możliwością np. przeniesienia naszych nowoczesnych autobusów na drugi koniec metropolii.

  2. Moi przedmówcy zdają się jakby nie zauważać, że na zdjęciach i na spotkaniu była mowa o Kolei Metropolitalnej co już skazuje ich argumenty na śmierć w wyniku zagłodzenia.
    1. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego nie będzie tworzył Kolei Metropolitalnej.
    2. Kolej Metropolitalna jak sama nazwa wskazuje nie będzie obsługiwała połączeń poza metropolią.
    3. Być może Koleje Śląskie lub PR będą pod sztandarem metropolii wykonywały dodatkową pracę przewozową.
    4. Na tą chwilę nie ma Kolei Metropolitalnej (są plany), są Koleje Śląskie z podziękowaniami to sobie user1 na razie poczekaj, chyba, że dziękujesz za to, że KŚ są sukcesywnie wyposażane w nowy tabor, w takim układzie faktycznie jest za co podziękować Marszałkowi Wojciechowi Sałudze.
    5. Legendarna mapa, która pokazywała inwestycje województwa w podmioty, których właścicielem, było województwo, czyli szpitale wojewódzkie, instytucje kultury, sieć GPW, WOM, uzdrowiska itd. itd. O ile mnie pamięć i wiedza nie mylą to w Jaworznie NIE MA żadnej instytucji, która jest wojewódzka! Ot i rozwiązana tajemnica mapki, na której inwestycje w Jaworznie nie istniały.

    Miku69 Kolej Śląskie będą jeździły, Kolej Metropolitalna, kiedy powstanie, zapewne nie będzie jeździła po Częstochowie czy Bielsku.

    • Niech jeżdżą pod jakim szyldem chcą – istotne jest, czy częstotliwość kursów do Jaworzna będzie większa lub czy będą utworzone nowe połączenia kolejowe. A o tym będzie decydować ekipa marszałka Saługi.

      Tak poza tym to ta cała koncepcja wygląda tylko na zbiór “pobożnych życzeń” – może i KŚ mają jakąś koncepcję, ale to jeszcze nie znaczy, że ktoś będzie chciał ją finansować.

      • Ja myślę , że jakiś czas nie będą jeździły tak jak user1 chce bo:
        1. to co jest w Szczakowej PKP skreśliło ze swoich spisów. Dawno się mówi o budowie, przebudowie itp i skomplikowanych sprawach własnościowych co do budynku i nic
        2. mówi się od jakiegoś czasu o przebudowie i podwyższeniu peronów. Gdzie będą ludzie wysiadali ? Jak dotrą na perony skoro ma być przebudowa przejścia ?
        3. gdzie kupić bilet na pociąg dalekobieżny ?
        / międzynarodowych typu do Lwowa dawno nie ma /
        4. a choćby mała poczekalnia dla mieszkańców ?
        Nie wszystko to wina Saługi i PKP

      • No cóż nowy byt jakim jest metropolia, a którym nie zarządza Marszałek Saługa, może sobie kontraktować przewozy z jakimkolwiek chce przewoźnikiem i naturalnym jest, że owe przewozy będzie kontraktował na swoim terenie, a skoro Jaworzno nie weszło do metropolii to trudno oczekiwać aby “Kolej Metropolitalna” jeździła po Jaworznie.

    • Pozwolę sobie zamieścić dwa cytaty z tego artykułu.1″Jaworzna nie ma w planach rozbudowy “Kolei Śląskich”2.”Na konferencji Kolei Śląskich przedstawiono plany rozwoju siatki połączeń”. Więc jaki związek z tekstem mają zdjęcia poniżej?

  3. 1 – Jakoś nie widzę związku aby dogęszczenie przewozów było jakimś wielkim wydarzeniem !!

    2) Dla Jaworzna najważniejszy jest remont ( czyli budowa od nowa linii kolejowej Kraków – Katowice)

    nie trzeba duzego wysiłku i w Cięzkowicach można zobaczyć rozmach tych robót

    Modernizacja linii Kraków – Katowice to jedno z najważniejszych zadań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym. Linia E 30 uznawana jest za linię o priorytetowym znaczeniu, ponieważ łączy znaczące aglomeracje miejskie, stolice regionów jak Drezno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Medykę – Lwów – Kijów.

    Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/aktualnosci/a/remont-linii-kolejowej-katowicekrakow-potrwa-do-2020-roku,10528760/