80%. Nawet tyle może wynieść wzrost wydajności firmy IT, po wdrożeniu do niej technik ITIL, które kształtują procesy w firmach informatycznych. Sprawne wykorzystanie potencjału jaki drzemie w zespole i wypracowanie dobrych metod w tym sektorze jest na dzień dzisiejszy jednym z największych wyzwań IT, skutecznie ograniczającym rozwój wielu firm. I będący bolączką wielu managerów. ITIL ma szansę rozwiązać ten problem.
Dla kogo szkolenia z ITIL?
Szkolenia ITIL są przeznaczone przede wszystkim dla kadry zarządzającej i pracowników działów IT odpowiedzialnych za procesy w przedsiębiorstwie informatycznym oraz wszystkich zainteresowanych ideą ITIL w praktyce. Ze szkoleń ITIL korzystają również często pracownicy wsparcia, czyli Servicedesk. Szkolenie tego typu powinny przeprowadzić koniecznie firmy zmagające się wciąż z tymi samymi bolączkami, które pochłaniają cenny czas i hamują rozwój.
Warto zaznaczyć, że aby cały dział pracował w duchu ITIL przeszkolonych kompleksowo powinno być kilka osób, a reszta zespołu koniecznie musi znać chociaż podstawy, pozwalające na zrozumienie terminologii i ogólnych zasad.
Jakich umiejętności dostarcza szkolenie ITIL?
Idea ITIL jest zbudowana wokół IT, dzięki czemu przynosi znacznie lepsze rezultaty, niż analogiczne szkolenia z ogólnego zarządzania biznesem. Uczy jak redukować koszty i zwiększać wydajność, poprzez lepsze zarządzanie jakością i zasobami ludzkimi – prowadzi do zwiększania produktywności, usprawnienia komunikacji i poprawy relacji z klientem, poprzez stałe doskonalenie usług. Warto zaznaczyć, że biblioteka dobrych praktyk jest powszechnie stosowana w największych organizacjach IT na świecie – to gwarancja rozwoju w dobrym kierunku.
Szkolenia z certyfikatem
Certyfikat to nie tylko dokument, który może się przydać pracownikowi jedynie przy szukaniu innej posady. To gwarancja dla pracodawcy, że przeprowadzone szkolenia są najwyższej jakości, a wiedza pracownika jest sprawdzana, a następnie certyfikowana. Na końcu tego typu dokumenty warto wykorzystać w swojej strategii marketingowej, budując dobry PR przedsiębiorstwa. Kursanci InProgress otrzymają certyfikat ITIL Foundation, po pozytywnym zdaniu egzaminu (min. 65%), co gwarantuje ich wysoki poziom wiedzy. Sprawdź ofertę szkoleń InProgress na stronie https://inprogress.pl/szkolenia/uslugi-it/itil/
Z roku na rok rośnie liczba firm włączających techniki ITIL w procesy swojego przedsiębiorstwa. Dowodzi to skuteczności i powszechności tej idei w środowisku. Powiązanie IT z biznesem polega na doskonałym zrozumieniu grupy docelowej, wypracowaniu skutecznych procesów dostarczania usługi przez pracowników i dobrych praktyk zarządzania usługami IT, które działają, obniżając koszty i rozwijając biznes. A to ważne umiejętności dla każdych managerów IT.