sobota, 20 kwietnia, 2024

Elektroniczny obieg faktur – poradnik dla przedsiębiorcy

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneElektroniczny obieg faktur - poradnik dla przedsiębiorcy

Elektroniczny obieg faktur – poradnik dla przedsiębiorcy

- Advertisement -

Stosy piętrzących się faktur i rachunków były dotychczas zmorą każdej firmy. Całe szczęście papierowe druki przechodzą powoli do lamusa. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się zautomatyzowanie procesu obiegu dokumentów. Pozwala im to znacząco usprawnić pracę, zaoszczędzić czas i miejsce, a także zadbać o środowisko naturalne. Na czym dokładnie polega elektroniczny obieg dokumentów i dlaczego warto z niego korzystać?

Papierowe faktury przysparzają właścicielom firm mnóstwo zmartwień. Zbyt długo przetrzymywane na stołach czy w szufladach, plątające się pomiędzy pokojami czy gubione często trafiają do właściwego adresata z opóźnieniem, powodując konieczność zapłaty karnych odsetek za opóźnione płatności. Rozwiązaniem takich codziennych problemów jest właśnie system elektronicznego obiegu faktur – jego celem jest wyeliminowanie papierowej wersji dokumentów i zapewnienie każdemu przedsiębiorstwu możliwości skutecznego zarządzania całym procesem obsługi zobowiązań kosztowych. E-obieg faktur eliminuje ryzyko opóźnień w płatnościach, umożliwia za to błyskawiczne i skuteczne przekazywanie dowolnej dokumentacji bez konieczności angażowania osób trzecich lub marnowania czasu na osobiste dostarczanie dokumentów.

Kolejną jego zaletą jest stała kontrola nad wydatkami firmy. Usprawnia to zarządzanie finansami przedsiębiorstwa dzięki możliwości przewidywania wpływów czy wykorzystaniu rozmaitych narzędzi. Kontrolowanie wcześniej założonych budżetów przestaje być skomplikowane. Dział księgowości może na bieżąco monitorować powstające koszty przez co optymalizacja funkcjonowania całej firmy staje się prostsza. Nadzór nad fakturami od samego ich powstania pozwala na ocenę zapotrzebowania pracowników, akcpetacji czy dekretacji kosztów. Ryzyko zgubienia faktury staje się zerowe, zyskujemy za to pewność, że trafi ona do właściwej osoby.

W dziedzinie elektronicznego obiegu dokumentów przoduje firma Primesoft Polska z Poznania. Ich system http://www.primesoft.pl/pl/elektroniczny-obieg-dokumentow V-Desk to jedno z najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań. Umożliwia on elektroniczną obsługę różnego typu dokumentów, co natychmiastowo usprawnia pracę całej firmy. Interfejs systemu jest niezwykle intuicyjny i czytelny, dzięki czemu korzystanie z niego jest zupełnie bezproblemowe. Mimo to Primesoft Polska każdemu klientowi zapewnia szkolenie pracowników z obsługi tego rozwiązania. Chociaż technologiczne zaawansowany, V-Desk nie sprawia trudności korzystającym z niego pracownikom. Korzystanie z niego jest też w pełni akceptowane przez urzędy skarbowe.

System V-Desk to profesjonalne narzędzie informatyczne, dzięki któremu obieg faktur, rachunków i innych istotnych dokumentów jest w pełni zautomatyzowany, zaś komunikacja w firmie dużo łatwiejsza (ewentualnie sprawniejsza). Wdrożenie tego rozwiązania pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i nerwy.

- Advertisment -

Sądowa epopeja Sebastian Kusia. Wyrok coraz bliżej. Może zapaść 24. kwietnia

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie od prawie 5 lat trwa proces Sebastiana Kusia, podejrzanego o przyjmowanie łapówek, kiedy to pracował na stanowisku naczelnika biura...

Piątkowe pikniki cieszyły się sporym zainteresowaniem

Pomimo chłodu, aż dwa pikniki odbyły się w tym samym czasie w Jaworznie. Jeden zorganizowany jako „Dzień ziemi” pod płaszczką, drugi piknik na Osiedlu...

Fabryka hejtu na finale kampanii. Przekroczono granice kultury

Kampania wyborcza w Jaworznie weszła w decydującą fazę. Kandydaci na urząd prezydenta dwoją się i troją, żeby przekonać do siebie niezdecydowanych wyborców. Ich działania...