Konkurs marynistyczny – pierwsze miejsce dla Mateusza Bury i Kacpra Zastrzeżyńskiego

Tradycyjnie uczniowie jaworznickich szkół sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności praktyczne podczas konkursu „Polska Marynarka Wojenna a Historia Wybrzeża Polskiego”.

Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zawodnicy zmierzą się w czterech konkurencjach: test pisemny, strzelanie do tarczy z wiatrówki, umiejętność wiązania węzłów żeglarskich, rzut rzutką ratowniczą.

Wśród uczniów byli zawodnicy, którzy biorą udział w konkursie co roku, a także nowe osoby, które chciały porównać swoje umiejętności z umiejętnościami kolegów z innych szkół. Była to także okazja do poprawienia swoich wyników z zeszłego roku.

Celem zawodów jest popularyzacja wiedzy morskiej, żeglarstwa i strzelectwa sportowego, a także eliminacje do zawodów wojewódzkich i ogólnopolskich LOK. Zawody odbyły się na Strzelnicy Miejskiej.

Po podsumowaniu punktów ogłoszono wyniki:

Kategoria: eliminacje indywidualne, szkoły ponadgimnazjalne:

I miejsce: Mateusz Bury ZSP nr 2,

II miejsce: Michał Juchnicki ZSP nr 2,

III miejsce: Beniamin Wołodko ZSP nr 2.

Kategoria: eliminacje indywidualne, szkoły gimnazjalne:

I miejsce: Kacper Zastrzeżyński Gimn. nr 9,

II miejsce: Martyna Parzoch Gimn. nr 5,

III miejsce: Szymon Bizub Gimn. nr 5.

Drużynowo zwyciężyło ZSP nr 2 oraz Gimnazjum nr 5 przed Gimnazjum nr 9. Zwycięzcy przeszli do drugiego etapu, który odbędzie się w Pszczynie 8 kwietniu 2017r.

Zwycięzcy otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez Politechnikę Częstochowską.

Po raz piąty razem z konkursem „Polska Marynarka Wojenna a Historia Wybrzeża Polskiego” odbył się konkurs „Eureka LOK – ja to wiem” 2017r im. Anny Sokół.

Wyniki konkursu:

I miejsce: Marcin Olejnik ZSP nr 2,

II miejsce: Martyna Parzoch Gimn. nr 5,

III miejsce: Sandra Wątroba ZSP nr 2,

IV miejsce: Kacper Zastrzeżyński Gimnazjum nr 9.

Zwycięzcy otrzymali dyplomy i książkę Anny Sokół „Ania bajki pisze” w wersji wielojęzycznej.

 

REKLAMA
UDOSTĘPNIJ