REKLAMA

Własna firma szkoleniowa to marzenie wielu osób – tym bardziej, że każdy widzi jak wielkie zainteresowanie wzbudzają w ostatnich latach dodatkowe kursy i szkolenia. Samo założenie jej nie jest trudne, jednak przyciągnięcie kursantów może na początku sprawiać problemy. Jakie są zatem mocne filary każdej firmy szkoleniowej? I co warto wiedzieć o firmach szkoleniowych?

Określenie tematów szkoleń

Pierwszym i podstawowym krokiem po spełnieniu formalności dotyczących założenia przedsiębiorstwa, jest określenie tematów szkoleń. Czy chcemy zajmować się umiejętnościami miękkimi czy raczej stawiamy na twardą wiedzę. W każdym przypadku musimy wykonać opis kursu wraz z poruszanymi zagadnieniami oraz celami, jakie osiągnie uczestnik po wzięciu w nim udziału. Da mu to pewność, że zainwestowane pieniądze nie zostaną wyrzucone w błoto. Oprócz przygotowania konspektów szkoleń dobrze by było przygotować materiały dla uczestników – pozwoli to im na skupienie się na słuchaniu, a nie notowaniu.

Szkolenia wyjazdowe czy stacjonarne?

Kolejnym pytaniem, jakie warto sobie zadać, jest to czy chcemy szkolić stacjonarnie czy jednak wyjazdowo – w różnych zakątkach Polski. Oczywiście są plusy i minusy każdej sytuacji, które pokrótce przedstawimy. Przede wszystkim szkolenia stacjonarne wymagają wynajęcia sali na dłużej. Wtedy na pewno otrzymamy korzystne warunki wynajmu. Jednak dużo osób nie zdecyduje się na szkolenie, kiedy będą musieli przejechać znaczną ilość kilometrów. Jeżeli chcielibyśmy szkolić niestacjonarnie – w kilku miastach Polski, to zawsze musielibyśmy szukać innej sali oraz zapewniać dojazd wykładowcom. Jednak na pewno więcej osób chciałoby skorzystać ze szkoleń we własnym mieście. Dobrym przykładem jest stolica – sale szkoleniowe w Warszawie znajdują się na każdym kroku oraz można wybierać zarówno pomiędzy kameralnym pokojami, jak i wielkimi aulami.

Trenerzy

Trenerzy to jedna z najbardziej problematycznych kwestii, bowiem musimy zatrudnić nie tylko osoby, które znają się w danym temacie, ale także potrafią swoją wiedzę sprzedać. Najlepiej jest sprawdzić taką osobę wcześniej – czy przyciąga uwagę słuchacza, czy potrafi wypowiadać się wyraźnie oraz jasno formułować swoje myśli, tak aby każdy ją zrozumiał. Dobrze aby miał potwierdzone przeprowadzone szkolenia bądź był ekspertem w swojej branży. Zawsze możemy poprosić o jego portfolio – czyli zobaczyć jakie projekty prowadził bądź w nich uczestniczył. Problemem mogą być koszty, bowiem sprawdzony trener będzie wymagał większego wynagrodzenia.

Firmy szkoleniowe rosną jak grzyby po deszczu i coraz ciężej jest się wybić spośród konkurencji. Jest jednak kilkanaście firm na rynku, które dzięki zaangażowaniu, precyzyjnemu określeniu celów szkoleń oraz skutecznej, wielokanałowej promocji, przyciągają tłumy na swoje spotkania. Ojcem sukcesu jest na pewno odpowiednie dobrane trenerów, tematów szkolenia oraz miejsca kursu – oczywiście tuż po załatwieniu wszystkich niezbędnych spraw formalnych.

Artykuł powstał we współpracy z Dom Wiedzy.

- REKLAMA -



Zewnętrzne linki