środa, 24 kwietnia, 2024

E-mail marketing automation – trend, który musisz znać

Strona głównaNewsE-mail marketing automation – trend, który musisz znać

E-mail marketing automation – trend, który musisz znać

- Advertisement -

E-mail marketing automation to trend, dzięki któremu marketing z wykorzystaniem poczty e-mail przeżywa drugą młodość. O czym należy pamiętać planując działania i do czego najlepiej go wykorzystać? O tym poniżej.

Personalizacja

Choć automatyzacja w e-mail marketingu jest coraz bardziej popularnym zjawiskiem, którego świadomi są również w coraz większym stopniu klienci czy subskrybenci, to warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi personalizacji maili.

To działania, które sprawiają że odbiorca ma wrażenie, że nie czyta automatycznej wiadomości, którą otrzymują wszyscy, ale list napisany do niego.

Najprostszym i najpopularniejszym zabiegiem jest oczywiście dodanie imienia na początku wiadomości, zastępując neutralne „Dzień dobry” serdeczniej brzmiącym „Cześć Paweł!”.

Autoresponder

Autorespondery to automatyczne wiadomości wysyłane za każdym razem, gdy zostanie spełniony określony warunek. Warunkiem tym – triggerem – może być np. czas, który minął od rejestracji w sklepie, zapisania się do newslettera czy złożenia zamówienia. Poniżej przedstawiliśmy kilka ciekawych zastosowań tego rozwiązania.

Wiadomości powitalne

Po zapisaniu się na Twój newsletter lub rejestracji na Twojej stronie powinieneś wysłać do użytkownika wiadomość powitalną. Jest to jedyny moment, gdy możesz liczyć na prawie 100% współczynnik otwarć maila, więc wykorzystaj go dobrze. Jeżeli prowadzisz sklep, jest to świetny moment, aby zaoferować przyszłemu klientowi dodatkowy rabat.

Treści generowane dynamicznie

Zalogowany klient przeglądał w Twoim sklepie określoną kategorię, obejrzał kilka produktów i wyszedł ze sklepu? Masz do dyspozycji oczywiście remarketing i reklamę display, ale możesz także spróbować zachęcić go do powrotu wysyłając dynamicznie wygenerowanego maila zawierającego listing produktów, które przeglądał z dodatkowym rabatem bądź informacją o darmowej wysyłce przy zamówieniu powyżej określonej kwoty lub – co szczególnie skuteczne – przy złożeniu zamówienia w określonym czasie – np. 60 minut.

Przypomnienie o porzuconym koszyku

Podobne działania do wspomnianych powyżej warto (a raczej należy) zastosować w przypadku porzuconych koszyków. Informacja o tym, że produkty nadal czekają w koszyku, co ułatwia dokończenie zamówienia w połączeniu z dodatkową zachętą finansową (rabat, voucher, darmowa dostawa) mogą znacznie obniżyć odsetek porzuconych na stałe koszyków w Twoim sklepie i zwiększyć sprzedaż.

Współczynnik konwersji w sklepach, dla których zastosowano e-mail remarketing względem porzuconych koszyków wzrasta nawet o 78% – informuje Wojciech Holeksa z Internetum Digital Marketing Agency.

Nie tylko ecommerce

Choć w powyższym artykule skupiliśmy się na sklepach internetowych musisz pamiętać, że automatyzacja e-mail marketingu to rozwiązanie z którego nie tylko one mogą czerpać korzyści. Podtrzymanie zainteresowania czytelników bloga czy „odcinkowa”, automatyczna dystrybucja e-kursów to tylko kilka z wielu przykładów wykorzystanie e-mail marketing automation poza branżą ecommerce.

- Advertisment -

Jaworznicka szkoła muzyczna zaprasza na Dzień Otwarty

Jaworznicka Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Grażyny Bacewicz zaprasza wszystkich kandydatów wraz z rodzicami na Dzień Otwarty. Wydarzenie odbędzie się we czwartek 25 kwietnia,...

Turniej Boccia na Hali MCKiS

Na hali Widowiskowo-Sportowej MCKiS w Jaworznie odbył się Integracyjny Turniej Boccia. Jego organizatorami byli Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym ,,Ratownik Górniczy”, SP nr 7 w...

Sobieski Górka – osiedle zapomniane

Mieszkańcy osiedla Sobieski Górka skarżą się na parkowanie w obrębie pętli autobusowej. A to nie jest jedyny problem tego miejsca. Osiedle Sobieski Górka to miejsce,...