Ponad 80 osób podpisało się pod petycją skierowaną do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w sprawie zbudowania progu zwalniającego na nowo wyremontowanej drodze na ul. Nowej.
Mieszkańcy zwracają uwagę, że chociaż ta ulica pozornie wygląda na spokojną, jest niebezpieczna. Ich zdaniem taki próg zwalniający poprawi bezpieczeństwo. Mieszkańcy otrzymali od MZDiM negatywną odpowiedź na ich prośbę.
Nie zgadzają się z argumentami przedstawionymi przez MZDiM. Po wielu latach czekania, jak podkreślają, w końcu ich ulica została wyremontowana, z czego są zadowoleni, jednak ze względu na kierowców, którzy nagminne przekraczają prędkość w tym miejscu, obawiają się o bezpieczeństwo szczególnie dzieci.
Codziennie obserwują niebezpieczne sytuacje na drodze, dlatego uważają, ze zainstalowanie progu zwalniającego spowoduje, że kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu.
Mimo iż MZDiM uważa, że nie ma uzasadnienia dla takiego rozwiązania, mieszkańcy zapowiadają, że dalej będą starali się o zainstalowanie progu zwalniającego.
Mozna by tez było namalować pasy przy przejsciu przy ul Tuwima, bo mimo ze jest specjalne obnizenie ulatwiajajace przejscie z wozkiem to ciagle jest zastawione przez samochody…
Na ulicy Sobieskiego w okolicy centrum nurkowego tez by się przydało zamontować progi zwalniające no ale pan prezydent zapomina że pieczyska tez należą do jaworzna
Proszę sobie wyobrazić, że nie tylko nie zapomina, ale nawet – oczywiście poprzez swoje służby – z sukcesem postarał się o dofinansowanie zewnętrzne i jeszcze w tym roku ruszy przebudowa ul. Sobieskiego. Od Jaworznickiej/Jagiellońskiej aż po przejazd kolejowy pod Ciężkowicami… ale oczywiście lepiej zamiast sprawdzić/zapytać – wydawać baaaardzo „mundre” opinie/komentarze.
Bulwersujecie się że ludzie piszą że pomija się pewne dzielnice ,dziwicie się ? .Ile razy był nagłaśniany temat progu przy Grunwaldzkiej 38 nawet TV było i progu jak nie było tak nie ma ,a ruch na w/w ulicy jak na autostradzie ,a tym bardziej większy jak ktoś mądry zmienił organizację ruchu na ul.Pocztowej i Białej. Jak zdarzy się wypadek to znajdzie się próg natychmiast ,ale musi dopiero zdarzyć się tragedia żeby on powstał.
Ależ nie bulwersujemy się. Prostujemy bzdury i nieprawdę i zwracamy uwagę, że często wyobrażenia poparte niewiedzą (mimo możliwości weryfikacji) lub subiektywnymi wyobrażeniami (w tej czy innej sprawie) nie są uzasadnieniem do – jak napisaliśmy – „mundrych” osądów… 🙂
Oburzający i bulwersujący jest styl i buta z jaką MZDiM odpisuje swoim bądź co bądź pracodawcom. Przypominam że to my Panią zatrudniamy i co 4 lata mamy wybór. Droga Pani radzę zmienić ton bo za dwa lata może się Pani obudzić z ręką w nocniku
Prosimy nie grozić. Za to oburzać się można każdemu.
Każdy działa i pisze na własny rachunek.
I my i inni. Nick KRAWOS pewnie też.
ja pisze o ciężkowicach a pani i tak swoje niezrozumiałe teksty wypisuje chociaż racje by przyznała bo jest jedna masakra ale nie
MZDiM – Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jaworznie Czy w projekcie przebudowy ul. Sobieskiego jest miejscowe uspokojenie ruchu np. w rejonie przejścia dla pieszych? Sygnalizacja świetlna to nie jest uspokojenie ruchu.
Na ulicy Szymanowskiego również przydałyby się progi. Pisałem, ale bez skutku. A po remoncie drogi jeżdżą jak wariaci.Nawet ich nie przekonuje przedszkole.Jak coś się stanie, to wtedy będą progi.
Poza progami potrzebne myślenie.. mała osiedlowa ulica.. bloki dzieci .. trzeba włączyć myślenie ?
A ciezkowice szkoła to dopiero masakra nie ma nic pisaliśmy i co tak dba się o mieszkańców nie robiąc nic brak poboczy a samochodami jak po autostradzie zapylaja
Temat był wielokrotnie poruszany – także na spotkaniach w Ciężkowicach. Podsumowując: jeśli mieszkańcy przekażą Gminie przylegające do drogi tereny na chodniki – będzie temat do rozważenia. Żadna władza nie jest bogiem ani nie ma maszyny czasu aby zbudować dziś ukształtowanie Ciężkowic – istniejące od kilkudziesięciu i więcej lat – od nowa.
Chodzi mi o próg zwalniając lub przejście na wzniesieniu bo niewiem czy się pan orientuje jak wygląda sytuacja o 8 rano w roku szkolnym zapraszam
MZDiM – Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jaworznie Na ulicy o każdej szerokości można zapewnić bezpieczne warunki dla pieszych. Jeśli nie ma miejsca na osobne chodniki lub szerokie pobocza, to pozostaje jeszcze tak niechętnie stosowane przez Was uspokojenie ruchu. Jakiś czas temu w Ciężkowicach wprowadzono wprawdzie strefę 30 km/h, ale jej zakres był bardzo skromny. Kolejny raz wychodzi problem braku jednoznacznego przypisania funkcji danym ulicom.
Ja tylko pragnę aby moje dziecko wysiadło z autobusu przy szkole i nie musiało iść po plotach do pasów które mieszczą się przy przystanku straż
Chodnik jest na całej długości po drugiej stronie. Dlaczego nie ma po przeciwnej – napisane jest powyżej w naszej odpowiedzi.
Jak są obawy przed przejściem drogą na zasadach ogólnych zawsze można iść bezpiecznie chodnikiem od strony kościoła.
Swoją drogą to mieszkańcy (i masy turystów) o wiele większego od Ciężkowic północnowłoskiego podalpejskiego Travisio to muszą mieć niezłego „schiza bezchodnikowego”… Ciekawe, jak oni żyją i co piszą w internecie?
Proszę zajrzeć: http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/OTSIEoC3ZZr9aV4XUlmVVPZce0cQL7
Gdyby babcia miała wąsy toby była dziadkiem przepraszam przystanek docelowy jest pod szkoła i proszę mi odpowiedzieć na pytanie gdzie jest pani stop lub gdzie jest próg bo inne dzieci z jaworznickich szkół choć by podwale szczakowa górka tam się da
Wybór przystanku zależy od kwestii wyboru. Podobnie jak nabycie umiejętności poruszania się po drodze. Nigdy i nigdzie nie będzie tak, że wszędzie będą chodniki, światła progi czy panie przeprowadzające dzieci przez drogę. Raz że to niemożliwe, dwa że nie tylko w Jaworznie a trzy, że najczęściej często nie uzasadnione.
MZDiM – Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jaworznie
„Nigdy i nigdzie nie będzie tak, że wszędzie będą chodniki, światła progi czy panie przeprowadzające dzieci przez drogę.”
Szkoda, że dopiero teraz dowiadujemy się takich rewelacji, a nie przed wyborami. Bo jeśli to bezpieczeństwo byłoby priorytetem, to prędzej czy później na WSZYSTKICH ulicach ze znaczącym ruchem pieszych nie mających osobnych chodników ruch powinien zostać uspokojony (chyba, że samochody i tak jadą wystarczająco wolno). W przeciwnym wypadku dajecie do zrozumienia, że to szybki ruch samochodowy jest dla Was priorytetem, który chcecie osiągnąć za wszelką cenę, choćby (dosłownie) „po trupach”.
I takie właśnie faworyzowanie ruchu samochodowego widać na podesłanym przez Was zdjęciu. Widać na nim gładki, szeroki asfalt dla samochodów umożliwiający szybką jazdę, a ruch pieszych został, no cóż, zmarginalizowany. I to przy użyciu bardzo wąskich marginesów.
Być może realizujecie wizję włoską, ale w takim razie dlaczego nie np. litewską czy rumuńską? Nie lepiej brać przykład z krajów, którym udało się osiągnąć więcej w dziedzinie BRD? Wytłumaczcie jak się ma np. do holenderskiej wizji Bezpieczeństwa Zrównoważonego Wasza wypowiedź o tym, że „nigdy nie będzie tak, że na wszystkich ulicach postaramy się w miarę możliwości zapewnić bezpieczeństwo pieszym”, bo chyba tak należy ją rozumieć.
Omg nic z tego nie zajazylam
Proponujemy z lekka odideologizować subiektywne oceny, spokojnie włączyć logikę i spokojną analizę rzeczywistości. A potem jeszcze raz przeczytać nasz komentarz. Może uda się zrozumieć, że – tak w skrócie – jest tam stwierdzone, że idealnych rozwiązań nie ma, bo one nie są nawet wypadkową pieniędzy, ale rzeczywistości. A rzeczywistość składa się np. z ukształtowania terenu, własności terenów, interesów różnych – często sprzecznych – oczekiwań mieszkańców etc. Ponadto nie każdy i nie wszędzie musi być „uszczęśliwianym” na siłę w swoim mniemaniu (przypominamy choćby Jaworznicką, Wiejską oraz szereg drobnych spraw typu np. montowanie progów na wniosek różnych osób które potem były usuwane na wniosek innej grupy).
W Szczakowej ponad 200 osób podpisało i to 2 razy! !!!Progi założono i to nie spełniając oczekiwań bo każdy je omijał, byly nie cały rok . Przeprowadzono remont części zepsutej nawierzchni z powodu zakładania kanalizacji. Remont się zakonczyl I CO I PROGI ZNIKNĘŁY!!!!Ktoś chyba kpi z mieszkańców Szczakowej?
Bardzo dobrze, że zniknęły
To nie tak, dobrze czy nie dobrze tylko kwestia bezpieczeństwa!Sama bym wolała, żeby nie było takiej potrzeby. Nie ma co jednak liczyć na kulturę jazdy wg przepisów, zwłaszcza przyjezdnych.
Akurat przy przychodni moim zdaniem powinny byc. Te dalsze juz nie koniecznie.
Te same myśli miałem żeby zrobili progi na Licealnej!!!?
Wszędzie progi postawiac… najlepiej jak najkrótsze i jak najwyższe. ☺
Dokładnie
Wystarczajaco dziur na drogach jest ktore robia za naturalne progi zwalniajace a do napraw zawieszenia niech miasto doplaca..
Każde auto przejeżdżające przez próg zwalniający wytwarza ciepło z hamulców oraz przyczynia sie do wiekszego wydzielania spalin,jako że po przejechaniu tegoż progu kierujący zwiększa prędkość i w ten sposób działa niekorzystnie dla srodowiska.W większości panstw odchodzi się od takich rozwiązan jak progi.
Nie każdy kierowca hamuje przed progiem zwalniającym – wystarczy jechać maksymalnie 30 km/h przez całą długość ulicy zamiast przyspieszać po przejechaniu przez każdy próg. Oczywiście powinny być stosowane progi umożliwiające przejechanie przez nie z prędkością 30 km/h, nie powodujące hałasu, nie niszczące zawieszenia itd.
W krajach, w których bezpieczeństwo ruchu drogowego jest na wysokim poziomie, nie odchodzi się od progów zwalniających. Są one uważane za najbardziej skuteczny fizyczny środek uspokojenia ruchu.
Ale w formie wyspowego wyniesienia drogi a nie gumowe wystające gówno po ktorym trzeba przejechac 15km/h….
Pan odczytujący uzasadnienie z naszej odpowiedzi w materiale w zasadzie dał komentarz za nas.
Możemy jedynie dodać, że wystarczy spojrzeć na film. Po jednej stronie ulicy parking (kostka) a po drugiej-wzdłuż bloku- zaadaptowana poniekąd „na dziko” na postojowe miejsca cześć ulicy… Ciekawe gdzie i po co przy takim „obłożeniu” ulicy samochodami miejsce na próg?
Prawidłowo wykonany liniowy próg zwalniający zajmuje 4,8 m. To praktycznie długość dwóch prostopadłych miejsc parkingowych. Nie można bezgranicznego „upychania” miejsc do parkowania przedkładać nad bezpieczeństwo mieszkańców. Ograniczona przez parkowanie samochodów widoczność na pieszych tym bardziej przemawia za uspokojeniem ruchu.
A no tak Jacek Sroka się buntuje żeby progow nie robili powiem krótko miej normalną wysokość auta standardową i zlikwiduj tą hujową glebe z golfa
Akurat teraz to źle rozumujesz. Od dawna wiadomo, że im niżej jedziesz tym wolniej jedziesz 😉
To wtedy jacku bedzieszybko mógł swobodnie bez problemu przejezdzac przez progi
A czy ktoś mówił ze mam problemy z przejechaniem przez któryś próg? Pomyśl człowieku jakie to są strzały dla zawieszenia..
Jestem mieszkanką pieczysk odkąd sięgam pamięcią nigdy nic nie bylo robione nawet akacje porastające chodniki nie były wycięte ja proponuję przejść trasę w kierunku szczakowej i zabrać ze sobą wózek z dzieckiem to się przekonacie o czym mówię bo dla matki z małym dzieckiem to jest nie lada wyzwanie
Jest taka zasada – najpierw czytaj potem pytaj/pisz…. Proponujemy w tym wątku przeczytać nasz komentarz o planach dotyczących ul. Sobieskiego.
A korzystając z okazji proponujemy „mieszkance Pieczysk, w których nic się nie robi” sprawdzić, czy osiedle ma kanalizację. Oraz zajrzeć na ulice osiedla takie jak: Poniatowskiego, Solskiego, Zapolskiej, Dembowskiego, Zarzeczna, Modrzejewskiej, Warneńczyka, Chocimskiej… .I zobaczyć te straszne istniejące gruntówki… I nieistniejące chodniki oraz dziurawe nawierzchnie.
Komentarz ogólny: nawet „ściemniać” trzeba ” „z głową”….
Może lepiej by było, jakby miasto wybudowało jakiś tor na którym każdy mógłby się „wyżyć”. Za te pieniądze, które miasto wydało za 5 razy przebudowywane skrzyżowanie na Osiedlu stałym koło Carrefoura lub na taki durny pomysł jak próg zwalniający na nowej, która ma raptem może 100m byłby jeden z lepszych torów w Polsce z którego można jeszcze zarobić. Nie dość, że miejsc parkingowych na osiedlach jest bardzo mało i miasto nie interweniuje w tej sprawie do Spółdzielni i Wspólnot by te zapewniły wystarczającą ilość miejsc to jeszcze sami mieszkańcy strzelają sobie w kolano pozbawiając się kolejnych. A zaraz będą płakać, że nie mają gdzie auta zaparkować. Brawo! Idziemy w dobrym kierunku (Y)
Nie dbają pisałam z nimi ale poprostu stwierdziłam ze to niema sensu bo ktoś tam jest dziwnie negatywnie do mieszkańców nastawiony bo ja zrobiła bym wszystko żeby sprostać zadaniu
Styl komentarzy MZDiMu kolejny raz wskazuje na to, że wybór rzecznika odbywał się po linii urząd – tata i miał niewiele wspólnego z profesjonalnym podejściem. Ale to już wiemy i prosze pamiętać, że „Wybór zależy od kwestii wyboru ( ów ). Jeżeli ktoś zadaje pytanie, nawet nie specjalnie wygodne, to komentarz rzecznika spółki, którą utrzymują podatnicy, ma być na temat. W Jaworznie nikogo nie obchodzą drogi w Travisio. czy docinki w stylu „mundrych”.
I właśnie dlatego, że występują komentarze w stylu „ciocia – klocia” czy „tata – wujek” „linia – urząd” itp. w miejsce próby jak nie zrozumienia, to choćby przeczytania tego co już wcześniej było wyjaśnione – styl komentarza bywa jaki jest. Zwłaszcza, jeśli mamy – na przykład – do czynienia z niemerytorycznymi uprzedzeniami jak choćby powyżej. Szczególnie wiarygodnie brzmi „głos mieszkańca” albo „pracodawcy” podpisany jak większość głosów tutaj…
MZDiM – Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jaworznie komentarze są dodawane przez internautów na portalu jaw.pl i zsynchronizowane z facebookiem. Redakcja nie ma z nimi nic wspólnego.
Chyba w Tarvisio miało być. Chociaż w Tarvisio drogi są gorsze niż w Jaworznie. 🙂