piątek, 19 kwietnia, 2024

Współpraca z agencją interaktywną – czy warto?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneWspółpraca z agencją interaktywną - czy warto?

Współpraca z agencją interaktywną – czy warto?

- Advertisement -

Każdy kto kiedykolwiek próbował zarabiać pieniądze poprzez działalność internetową wie, z jakim nakładem pracy się to wiąże. Nie tak łatwo nakłonić internautów, żeby spośród tysięcy dostępnych im stan, sklepów i witryn odwiedzili właśnie tę konkretną, zwłaszcza gdy strona dopiero się rozkręca i trudno mówić o niej w kontekście popularności czy wielkiej atrakcyjności.

Zbudowanie marki nie jest łatwym zadaniem – już projektowanie logo stanowi większe wyzwanie, niż mogłoby się wydawać. Dlatego też warto przemyśleć nawiązanie współpracy z agencją interaktywną, która pomoże zbudować renomę i popularność strony od samych podstaw tak, by początkujący biznes stał się intratnym źródłem dochodu i satysfakcji.

Czym jest agencja interaktywna?

Agencja interaktywna to rodzaj agencji reklamowej. Jednak podczas gdy agencje reklamowe zajmują się tworzeniem reklam radiowych, prasowych lub telewizyjnych, ten rodzaj agencji skupia swoją działalność na promowaniu stron internetowych. Klient na początku współpracy przedstawia założenia marketingowe swojej firmy, a profesjonaliści budują jej wizerunek w sposób jak najbardziej korzystny, z uwzględnieniem sugestii, wymagań, specyfiki i przesłania firmy. Dzięki tym usługom można liczyć na zwiększenie obrotów, a także zapisanie się na stałe w świadomości klienta w bardzo korzystny sposób. Zwykle początkujący przedsiębiorcy nie mają zbyt dużego rozeznania w tajnikach budowania wizerunku – trudno przecież znać się na wszystkim – więc taka pomoc jest dla nich naprawdę trudna do przecenienia. Warto zorientować się, jakie dokładnie usługi można otrzymać w ramach współpracy z agencją interaktywną.

Jakie usługi oferuje taka agencja?

Opis funkcjonowania i oferty agencji interaktywnej może nieco przypominać usługi w zakresie public relations, jednak różnica między nimi jest znaczna. Specjaliści public relations zajmują się wykorzystywaniem mediów w celu tworzenia przekazu na temat konkretnej osoby publicznej, firmy lub organizacji. Wykorzystują do tego w dużej mierze media społecznościowe.

Z kolei agencja interaktywna skupia się na wypromowaniu konkretnej strony internetowej poprzez użycie różnorakich narzędzi. Wśród oferowanych przez nią usług jest tworzenie stron internetowych lub portali społecznościowych od podstaw, projektowanie portali aukcyjnych, przygotowanie kampanii reklamowych w sieci, pozycjonowanie stron www, a także audyt stron, czyli raport z oceny optymalnych sposobów pozycjonowania w wyszukiwarce, oraz hosting – rezerwowanie dla strony wirtualnego miejsca w przestrzeni internetowej.

Agencja interaktywna umożliwia też usługę kompleksową. Jej działania zaczynają się od zaprojektowania od absolutnych podstaw całej identyfikacji wizualnej firmy, następnie specjaliści tworzą stronę internetową, a następnie reklamują ją w sieci, żeby zyskać odwiedzających i klientów. W skład tych działań wchodzą usługi grafików, na przykład projektowanie logo, webmasterów, programistów oraz specjalistów od reklamy.

Ile kosztuje taka usługa?

Oferty agencji interaktywnej wycenia się indywidualnie, w zależności od klienta. W zespołach pracuje szereg specjalistów i każdy z nich ma własną stawkę godzinową. Końcowy koszt kompleksowej usługi mógłby wydać się wysoki, jednak warto rozważyć wydatki w przypadku nieskorzystania z niego.

Profesjonalna agencja to ludzie, którzy doskonale znają się na swojej pracy i potrafią wypromować stronę tak, by szybko zaczęła przynosić zyski. Wydane pieniądze z pewnością się zwrócą, podczas gdy próba działania na własną rękę bez doświadczenia może skończyć się utopieniem kosztów, a z pewnością będzie kosztowała inwestora o wiele więcej stresu i pracy.

Czy opłaca się skorzystać z usług agencji interaktywnej?

Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których skorzystanie z agencji interaktywnej to dobry pomysł. Po pierwsze, to gwarancja kompleksowej obsługi, której nie zapewni jeden specjalista. Ponadto koszt korzystania z agencji jest o wiele niższy niż koszt zatrudnienia całego sztabu specjalistów osobno – ich praca będzie także lepiej zgrana i szybsza, jeśli wykonają ją jako znający się już zespół. Specjaliści w agencjach wiedzą też, jak kształtują się trendy, przez co zapewniają wykonanie usługi zgodnej z obowiązującym standardem. Warto powierzyć budowę wizerunku swojej strony profesjonalnej agencji interaktywnej.

Konsultacja: Agencja SEO Empressia

- Advertisment -

Targi Budowlane w ten weekend w Jaworznie

Już w ten weekend na Hali MCKIS w Jaworznie odbędą się Targi Budowlane. Przez 2 dni firmy z branż takich jak budowlana, instalacyjna oraz...

Wywiad z Beatą Kirker: Trudne czasy spowodowały, że Michał wcześnie stał się silny i samodzielny

Beata Kirker udzieliła osobistego wywiadu specjalnie dla naszej redakcji. Opowiada w nim o swoim synu Michale o tym, jakim jest człowiekiem. Ten osobisty wywiad z...

Bajeczne widowisko Cyrku Arena. Poczuj magię cyrku!

Polski Cyrk Arena kolejny raz zaprasza na magiczne i kolorowe widowisko dla widzów od lat 2 do 102. Tego roku artyści przygotowali program, w...