środa, 24 kwietnia, 2024

Dworzec w Szczakowej. Sosnowiec potrafił zadbać o Maczki, a my?

Strona głównaKrysztof LehnortDworzec w Szczakowej. Sosnowiec potrafił zadbać o Maczki, a my?

Dworzec w Szczakowej. Sosnowiec potrafił zadbać o Maczki, a my?

- Advertisement -

W nawiązaniu do mojej interpelacji z ostatniej sesji Rady Miasta Jaworzna w sprawie podjęcia działań prezydenta w celu przeprowadzenia generalnej modernizacji dworca kolejowego w Jaworzno Szczakowa (treść poniżej) oraz błyskawicznej odpowiedzi prezydenta, której udzielił w trakcie sesji, iż z racji tego, że miasto nie jest właścicielem nic się nie da zrobić w obszarze modernizacji dworca informuję, że mimo podobnej sytuacji właścicielskie w Sosnowcu dzięki działaniom prezydenta tego miasta dało się przekonać władze PKP S.A. do podjęcia decyzji nie tylko o rewitalizacji dworca Sosnowiec Maczki i udostepnienia go na potrzeby naukowo – dydaktyczne oraz obsługi podróżnych, ale również do podjęcia przeprowadzenia działań dotyczących inwestycji PKP S.A. w rozwój terenów w pobliży dworca.

Poniżej treść depeszy o decyzjach podjętych przez zarząd i radę nadzorczą PKP S.A. A wiec te wszystkie cele o realizacje których wnioskowałem do prezydenta Silberta w swojej interpelacji, a których, jak twierdzi prezydent nie da się zrealizować w Jaworznie w Sosnowcu, przy innym spojrzeniu władz da się.

Z poważaniem Krzysztof Lehnort

Treść Interpelacji

Szanowny Panie Prezydencie,

W dniach od 26 lipca do 31 lipca 2016 roku w Krakowie odbędą się Światowe Dni Młodzieży . Będą to drugie Światowe Dni Młodzieży w Polsce po tych , które odbyły się w 1991 roku w Częstochowie. Udział w Światowych Dniach Młodzież będzie celem pierwszej podróży do Polski papieża Franciszka , będzie również celem podróży do Polski tysięcy pielgrzymów z całego świata.
Należy podkreślić , że Światowe Dni Młodzieży będą nie tylko niezwykle ważnym wydarzeniem duszpasterskim, które wpłynie dodatnio na życie religijne kraju i miast, ale będzie również niezwykłą okazją do promocji tych miast w których uczestnicy Światowych Dni Młodzieży zatrzymają się lub przez które będą przejeżdżać . Do takich miast zalicza się Jaworzno.

Mając powyższe na uwadze, wnoszę do Pana Prezydenta o podjęcie wszelkich i skutecznych działań zmierzających do przeprowadzenia generalnej inwestycji mającej na celu doprowadzenie dawnej wizytówki naszego miasta jaką był dworzec kolejowy w Jaworznie Szczakowa do stanu ,który spowoduje , że znowu tą wizytówka się stanie. Modernizacja dworca jest niezbędna . Należy pamiętać , że w trakcie Światowych Dni Młodzieży w Jaworznie będą przebywać liczne grupy uczestników tej bardzo ważnej uroczystości. Co więcej przewidywane jest ,że tysiące z nich podróżować będą koleją , a Jaworzno stanie się jedną z kluczowych stacji. Wiadome jest również, że miedzy innymi w tym celu modernizowana jest linia kolejowa E – 30 z Katowic do Krakowa przy której dworzec się znajduje.

Szanowny Panie Prezydencie,

Należy dodać , że inwestycja o którą wnoszę do Pana Prezydenta , a której ważny cel przedstawiłem, będzie służyć mieszkańcom Jaworzna przez wiele lat mając pozytywny wpływ na rozwój miasta i lokalnego biznesu, a ulegająca ustawicznej degradacji dzielnica Jaworzno Szczakowa, dzięki tej inwestycji, może stać się kluczową, tętniącą życiem dzielnicą Jaworzna, gwarantującą miastu dynamiczny wzrost. Jestem również przekonany , że zarówno Pana wysiłek , jak i wydatkowane środki na proponowaną inwestycję nie będą zmarnowane.

Krzysztof Lehnort

 

Decyzje władz PKP S.A.

Rada Nadzorcza PKP SA przychyliła się do rekomendacji zarządu spółki, aby zrealizować inwestycję na dworcu Sosnowiec Maczki. Obiekt zostanie zrewitalizowany i udostępniony na potrzeby naukowo-dydaktyczne oraz obsługi podróżnych.

Rada nadzorcza PKP SA pozytywnie zaopiniowała plany związane z rewitalizacją zabytkowego dworca Sosnowiec Maczki. Inwestycja, którą zamierza zrealizować PKP pozwoli na nowo zagospodarować obiekt.

– Celem projektu jest nie tylko modernizacja samego dworca, ale także rewitalizacja całej dzielnicy Maczki. Chcemy, aby to miejsce tętniło życiem – mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu PKP SA. – Mam nadzieję, że inwestycja pociągnie za sobą rozwój budownictwa mieszkaniowego czy usług – dodaje.

Swoje zaangażowanie w inwestycję deklaruje również Prezydent Sosnowca, który chce ożywić całą dzielnicę. Miasto zamierza uzbroić tereny pod budownictwo mieszkaniowe oraz przygotować drogi i odpowiednią infrastrukturę. W planach jest również utworzenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na terenach należących do PKP SA.

– Dzięki wypracowaniu odpowiedniego modelu współpracy pomiędzy PKP SA a Miastem Sosnowiec projekt ma szansę zrealizować ważne cele społeczne, takie jak kształcenie najlepszych kadr technicznych dla kolei – dodaje Jarosław Kołodziejczyk. PKP SA zamierza wkrótce ogłosić nowy przetarg na wybór wykonawcy robót budowlano-montażowych dla inwestycji.

22 KOMENTARZE

  1. Wygląda na to że Szczakowa została zapomniana przez władze tego miasta.Nic się tu nie dzieje szaro,buro i brudno.Dworzec powinien być wizytówką naszego miasta,bo turyści jadący np.do Krakowa nie maja zbyt dobrych widoków patrząc na te stare i zaniedbane budynki wzdłuż torów należące do PKP.Myślę że gdyby miasto dogadało się z PKP a raczej jest to możliwe to turyści jadący na wschód czy na zachód mieli by inne wyobrażenie o naszym mieście.Zadbane miasto to nie tylko centrum,ale i dzielnice ościenne,np.takie jak Szczakowa.Dobrze że jest jeszcze ktoś taki jak Pan Krzysztof Lehnort i widzi problemy naszych zaniedbanych dzielnic.

    • Pozwolę tylko przypomnieć, że radny Lehnort głosował PRZECIWKO przyznaniu pieniędzy na całkowitą przebudowę placu dworcowego i okolic dworca w Szczakowej. Trudno zatem uznać, że dostrzegł i dostrzega problemy Szczakowej. Bo o tym, że słabo to wygląda dziś wiedzą wszyscy. A dlaczego źle to wygląda? Bo rządzone przez neoliberalnych nominatów PO władze PKP nie dostrzegały problemów powstałego wokół linii kolejowej osiedla i zamiast rozwiązywać realne problemy wolały kupić pendolino. Już pominę fakt, że przebudowa linii kolejowej Kraków-Katowice trwa już dłużej niż program Apollo – czyli wysłania człowieka na księżyc.

      • Warto spytac sie radnego Lehnorta dlaczego glosowal przeciw ? Moze nie chcial podpisywac sie pod tym partactwem inwestycyjnym ktore w naszym miescie zdarza sie nad wyraz czesto? Przykladami mozna sypac chocby patrzac na notorycznie poprawiane swiezo wybudowane uklady komunikacyjne czy partaczy wykonujacych roboty na drodze po ktorych zostaja zapadniete laty z kruszejacego asfaltu ( Wodociagi ?? ) . Moze z innych powodow. Co do reszty wypowiedzi to nie rozumie Szanowny Panie po co ten polityczny belkot wciskasz w wypowiedz. Jechalem Pendolino , ok , mogli kupic cos innego nieco tanszego nie zmiena to faktu ze podroz jest bardzo komfortowa a pociagi pelne mimo wysokich cen. Robi na tym PKP pieniadze. W innych aspektach zgadzam sie ze PKP to klapa . Niestety sposob zarzadzania ta firma jest od umiejetnosci ludzi nim kierujacych a tu mimo zmian opcji politycznych kolesiostwo i biznesy panuja plus zwiazki. Jestesmy przekletym narodem , ktory nigdy nie osiagnie poziomu rozwoju krajow cywilizowanych przez nasza wrodzona niechec do przestrzegania zasad i planowania. Tu jest problem a nie w tym ktora partyjka jest przy korycie.

    • A tak nawiązując do sprawy budynków rozmawiając kilka lat temu z panią z Nieruchomości na temat sprzedazy starych kamienic kolejowych,pani odpowiedziała mi że gdyby wasz Pan Prezydent zechciał podpisać uregulowanie gruntów z PKP to sprawa była by dawno zamknięta,bo powstały by wspólnoty i jak wszystkie były by wyremontowane,pomalowane i miało by to jakiś wygląd.

    • ja pamiętam, że za PRL Szczakowa była ważnym węzłem kolejowym, skoro tak popadł w ruinę to poco panie Tosza szukać winy PO? To wina Solidarności!!!! Niestety nie potrafiła gospodarować naszym majątkiem, do tego przecież możemy dopisać Dolomity i Hutę Szkła. Sprawa winnych rozwiązana.
      Gosiewski załatwił peron we Włodawie, a u nas się nie da? Przypominam, że został odrzucony projekt centrum przesiadkowego w Szczakowej, a to nie to samo co remont czy też przebudowa placu przed dworcem. Co z tego, że mamy stację jak za chwilę nie będzie się na niej zatrzymywał, żaden express i trzeba będzie jeździć i tak do Katowic by gdzieś dalej jechać.

  2. pytam sie ILE MA TO KOSZTOWAĆ przypominajac tym lubiaczym wydawac pieniadze na rzeczy piekne mamy, a własciwie juz jestesmy zadłużeni każdy z nas i dzieci i dorośli na mniej wiecej 85 tys zotych, kto za to zpląci albo ile kredytu nas to bedzie kosztowac. ile dochodu nam z tego remontu przybędzie ??? czy lepiej bedzie dworzec zaorac ?? bo mnie wali ze z okien pociagu nieladnie dworzec wyglada. Ludzie pamietajcie jedno kolej jest jednym z srodkow transportu, i jezeli jest nieoplacalne i tylko przyniesie koszty to po co to ruszac JESTESMY ZADŁUZENI I TO NIE NASZE DZIECI ALE TO MY BEDZIEMY PLACIC ZA TE REMONTY

- Advertisment -

Galeria ExLibris zaprasza na wystawę prac Doroty Pamuły

Miejska Biblioteka Publiczna w Jaworznie  i Stowarzyszenie Twórców Kultury zapraszają na wystawę tkanin i ceramiki Doroty Pamuły z okazji jubileuszu 40-lecia pracy twórczej. Uroczyste...

Quiz TOZ Jaworzno na Światowy Dzień Ziemi (cz. 3)

Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który składają się trzy zestawy pytań publikowane zarówno na www.jaw.pl...

Mieszkańcy Jelenia oglądali proces produkcyjny ekologicznych płyt

Mieszkańcy Jelenia wzięli udział w pokazie linii technologicznej do produkcji płyt budowlanych,. Jest to kompletna testowa linia produkcji ekologicznej płyty dekoracyjno-budowlanej. Przedstawiciele firmy BMD zbudowali...