piątek, 19 kwietnia, 2024

Łącznik udrożni ruch na Osiedlu Stałym

Strona głównaDzielniceŁącznik udrożni ruch na Osiedlu Stałym

Łącznik udrożni ruch na Osiedlu Stałym

- Advertisement -

Kierowcy z Osiedla Stałego zyskają niebawem zupełnie nowe połączenie z ul. Grunwaldzką. Właśnie ruszył przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej i budowę łącznika drogowego pomiędzy al. Tysiąclecia a DK 79. Realizacja inwestycji pozwoli na znaczne odciążenie skrzyżowania z ul. Armii Krajowej oraz ułatwi wyjazd z Osiedla w kierunku centrum Jaworzna.

Głównym celem planowanej inwestycji jest stworzenie nowego połączenia pomiędzy Aleją Tysiąclecia a ul. Grunwaldzką, co przyczyni się do udrożnienia ruchu samochodowego w całej dzielnicy. Ważne jest ponadto zapewnienie obsługi przyległych terenów i istniejących ulic. Dojazd do nowej drogi zyskają m.in. bloki przy ul. Partyzantów oraz II Liceum Ogólnokształcące. Ważnym elementem prac będzie także stworzenie nowych miejsc parkingowych w tym rejonie.

Nasze działania podyktowane są głosami mieszkańców, którzy chcieli budowy nowych miejsc parkingowych na osiedlu. Poza tym takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie płynności ruchu w dzielnicy i szybszą możliwość dojazdu do głównego ciągu drogowego jakim jest DK 79  – tłumaczy Tomasz Tosza z Biura Koordynacji Inwestycji Urzędu Miejskiego w Jaworznie.

Nowa droga ma być przyjazna rowerzystom a jej budowa uwzględnia natężony ruch pieszych w okolicy Parku im. Lotników Polskich, dlatego na całej długości trasy obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h, a skrzyżowania i przejścia dla pieszych będą „wyniesione”. Ponadto, by zrekompensować wycinkę istniejących drzew i krzewów, po obu stronach ulicy  zostanie nasadzona roślinność szpalerowa, m.in. lipy drobnolistne.

Śladem kolejki

Nowa droga będzie biegła śladem dawnej linii kolejowej, którą przewożono węgiel z nieistniejącej już kopalni „Jan Kanty”. Firma, która zostanie wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego będzie miała za zadanie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych , na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego opracowanego przez krakowskie biuro projektowe „Serpentyna”.

Zakres prac budowy 350 metrów łącznika obejmować będzie m.in. budowę: jezdni o szerokości 6 metrów, kanalizacji deszczowej – odwodnienia, oświetlenia – lamp ulicznych, chodników o szerokości 2 metrów, miejsc parkingowych – równoległych i prostopadłych oraz zagospodarowanie terenu.

Zainteresowani udziałem w przetargu przedsiębiorcy mogą składać oferty w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33 do 27 lipca 2015 r. do godz. 10:45.

28 KOMENTARZE

  1. Obok szkoły, budowanego placu zabaw dla dzieci. „Bardzo dobre” rozwiązanie problemów Osiedla Stałego, kiedy pół Jaworzna wie o problemie jakim jest wyjazd i dojazd pracowników do E III. Moim zdaniem trzeba wrócić do starych rozwiązań na skrzyżowaniu AK z DK i np ograniczyć wyjazd z parkingu przed carrefourem poprzez światła w stronę Katowic. Robi tak sporo kierowców ale….

  2. Coraz ciekawiej. Brawo za pomysł. Szkoda tylko że od Tysiąclecia w stronę Katowic da się wyjechać drogą przy Biedronce, a w stronę centrum da się wylecieć przy skrzyżowaniu z Carrefourem, gdzie dodatkowo mieszkańcy osiedla mają pierwszeństwo, co do spóły ze światłami powoduje kosmiczne problemy z płynnością ruchu w tym miejscu zwłaszcza w godzinach szczytu. Może lepiej pomyśleć jak przeorganizować to miejsce niż wydawać kasę na kolejną wątpliwą inwestycję?

  3. Nie Art. Zapewne świateł nie zrobią bo nie ma takiej potrzeby. Wyjeżdżanie we mgle jest wyzwaniem na każdym skrzyżowaniu. Dlaczego miało by być trudniejsze akurat na tym? Jak pisałem Twoje argumenty, nie obraź się są coraz śmieszniejsze.

    Maćku Białas wyjeżdżając przy Biedronce też można pojechać w stronę centrum. jest możliwość zawrócenia na światłach.

    Kibicu dojazd do EL III jest kłopotliwy? Jeśli nie chcesz przez AK to wyjeżdżaj koło przystanku i już jesteś na głównej drodze. Tak wiem trzeba czasem objechać ulicami osiedlowymi. Przecież powstanie nowego łącznika ułatwi wyjazd z OST bo ruch się podzieli. Część mieszkańców ta bliższa pakowi pojedzie nowym łącznikiem a nie będzie się pchać w kierunku AK.

    • Janusz66 podobne rozwiązanie jest przy stadionie Victorii, może część nie przestrzegała znaków, ale nie większość. Teraz jest w przebudowie. Chyba nie wiesz z jaką prędkością poruszają się tam samochody, a poza tym tak za bardzo w razie czego nie ma gdzie uciec, z jednej i drugiej strony drzewa.
      Skoro tak UM dba o część mieszkańców os. Stałego to ja wnioskuję o zrobienie etakady by połączyć Szopena lub przebicie tunelu pod obwodnicą by mieszkańcy ul. Szelonki i Szopena nie musieli objeżdżać połowy miasta by dostać się do centrum.

    • No to zawnioskuj to w odpowiednich służbach. Wyjazdy i wjazdy na OST są trzy a czwarty niewiele zmieni tym bardziej że nałoży się na projektowany też początek wjazdu na Nowoszczakowską a tylko skomplikuje i utrudni wypoczynek w rejonie parku. Można by zamiast tego wyremontować Długoszyńską powyżej cmentarza i byłby kolejny wyjazd w stronę Szczakowej z OST..

  4. Ludziska, wszak gawiedź internetowa mówi, że ta uliczka została wymyślona ponad 10 latek temu. I była pokazywana na piknych obrazkach (mapa inwestycji drogowych) robionych przez amatorów – fascynatów budów wszelakich – w tym i na łamach CTV w czasach kiedy Matysiki się lubiły z Silbertem…. tylko cały czas mamony brakowało na jej zrobienie…

  5. No wreszcie jakaś wiadomość na jaw.pl o nowej inwestycji drogowej, bo ostatnio niemalże dzień po dniu ogłaszane są nowe przetargi. Dziwię się tylko, że nikt nie zauważył jeszcze, że to taka tylko kiełbasa przedwyborcza (w końcu następne wybory samorządowe już za niecałe 4 lata), a po wyborach urzędnicy na pewno siądą na stołkach z założonymi rękoma i będą tylko zajmować się pobieraniem pensji za stanowiska 😉

  6. Najzabawniejsze jest to, że to całe przedsięwzięcie ma na celu utrzymanie płynności ruchu na Os. Stałym. To samo zadanie ma spełniać obwodnica. Buduje się nową drogę nawet nie wiedząc czy część ruchu z Os. Stałego nie przeniesie się na przyszłą obwodnicę „Nowoszczakowską”.

  7. Art na razie miasto (mniemam) nie musi korzystać z kredytu bo zaoszczędziło 15 milionów na Borach z powodu przyznanej dotacji z budżetu państwa. chyba dobrze prawda?
    Koło Victorii 100% wypadków jest winą kierowców. Tam jest potrójne oznakowanie, na jezdni, obok i nad jezdnią. I tylko zagapienie kierowców skutkuje wypadkiem, bo baran prostą drogę widzi i myśli że musi mieć pierwszeństwo.
    Łącznik na OST ma pomóc w rozładowaniu korka na AK. Nie wiem co ma wspólnego z Nowoszczakowską która ma wyprowadzić tranzyt ze Szczakowskiej a na Szczakowskiej pozostawić ruch lokalny i KM.
    Art które zaprzyjaźnione firmy mają mieć robotę? bo wszystkie roboty drogowe idą na przetargi. Jeśli wygrywa ktoś zaprzyjaźniony i masz taką wiedzę powinieneś zgłosić to do prokuratury.

    • Janusz66 skoro 100% wypadków jest winą kierowców to skąd przebudowa by skrzyżowanie było bezpieczniejsze? Na Grunwaldzkiej masz tak, że baran widzi prostą drogę i sobie ciśnie bo fabryka dała, a wyjazd w stronę Centrum jest tuż za zakrętem.
      AK z Nowoszczakowską ma to wspólnego, że będzie wybór dojazdu aż do Centrum z całkiem innej strony miasta,omijając sporo świateł po drodze, przy okazji osoby jadące do Szczakowej też nie pojadą łącznikiem przy Partyzantów. Budowanie dla mnie drogi, która nie wiadomo ile pojazdów się będzie poruszać to zbędne wydanie pieniędzy. Poza tym obawiam się, że w ramach odciążenia AK zapcha się całą Partyzantów bo komu będzie się chciało stać na genialnym skrzyżowaniu skoro przez Tysiąclecia i Partyzantów śmignie i już pojedzie na Centrum. I tym sposobem puścimy spory ruch nieprzystosowaną do tego Tysiąclecia. Po co wydawaliśmy w takim razie tyle kasy na skrzyżowanie i drogę AK skoro wystarczyło zrobić ten łącznik? Nawet rondo mogłoby zostać?
      Nie na wszystkie roboty potrzebne są przetargi. Do pewnej wysokości kwoty wcale się ich nie przeprowadza, a tyle poprawek naszych inwestycji jest non stop… Nawet teraz masz wylanie asfaltu na kostki.

      • Ja się generalnie zgadzam a do tego sporo niedzielnych kierowców stanie przy placu zabaw albo przy koncercie a potem i tak trafią na skrzyżowanie bardzo nowoczesne przy MacDonaldzie i będzie kolejka mniejsza o 5 samochodów z ulicy AK ale większa o te 5 samochodów z ulicy GrunwaldzkoKatowickiej i będzie sukces

  8. Art błagam Cię, po co będzie przebudowane skrzyżowanie skoro to wina kierowców?
    To czyja to jest wina, że są wypadki? moja, Silberta, Toszy, Twoja? a może tych co dobudowali tam prosty odcinek drogi zamiast walnąć kilka ostrych zakrętów. Czy Ty się słyszysz? Przebudowa ma na celu skończenie z wypadkami, tak jak zrobiono rondo koło „Bodzia” A po co zrobiono rondo na TŚ-Matejki, żebyś nie stał w korku choć można by to olać.
    Naprawdę chcesz wysyłać mieszkańców OST do centrum przez N-Szczakowską, Górę Piasku, Jaworznicką, św Wojciecha i K. Jadwigi. I myślisz że jak nie staną na 3 światłach to będzie szybciej? No,no. Wiesz co śmiem wątpić żeby mieszkańcy lewej strony AK pchali się do nowego łącznika zeby jechać na centrum bo przejechanie cygara też będzie trochę trwało. Ale kolejna możliwość wyjazdu na centrum na pewno pomoże a nie zaszkodzi. Te 350 m drogi nie stanowi nie wiadomo jak kosztownego wydatku, a oprócz drogi mieszkańcy zyskają sporo miejsc parkingowych których wszędzie brakuje. Art zrozum w końcu że rondo w starym miejscu nie mogło zostać bo korkowało by się gorzej niż światła w takim przebiegu DK. I tak na AK była by kolejka aut. Otóż nie masz racji. Na wszystkie roboty są przetargi. Tak jak na koszenie traw, na remonty dróg, remonty infrastruktury osiedlowej (parkingi, chodniki) tak i na bieżące utrzymanie dróg (czyli pospolite łatanie dziur)
    Zajrzyj na stronę MZDiM i się przekonasz. Jeśli znasz jakieś roboty bez przetargu to podaj przykład.

  9. Janusz66 z Matejki dobry przykład podałeś, tu trzeba będzie przejechać przez dwa pasy jazdy i tylko parę samochodów, a potem czekać aż z drugiej strony będzie możliwość włączenia się do ruchu. Samochód na skrzyżowaniu stoi i czeka aż się tam zwolni miejsce by przejechać na drugą stronę. Zdecydowanie to jest płynny ruch.
    Skoro mieszkańcy z lewej strony AK nie będą się pchali do nowego łącznika to tak naprawdę dla kogo jest ten łącznik skoro zamiast jechać AK można wyjechać tuż za przystankiem bodajże Kolbego. Parkingi owszem są potrzebne, ale czy łącznik ma sens skoro jak dla mnie wątpliwe jest by brak łącznika powodował korki na AK.
    Swobodny wybór wykonawcy jest do kwoty 30 tys euro. Zamawiający jest zobowiązany wykazać, że wybór wykonawcy bez stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych również nastąpił z poszanowaniem zasad konkurencji i zapewnienia oszczędnego wydatkowania środków publicznych. I tylko tyle w sprawach wyboru firm bez przetargu.

- Advertisment -

Borys Budka w reakcji na manipulacje Pawła Silberta z wizytą na JOG

Minister Aktywów Państwowych odpowiedział ostro na wpis internetowy Pawła Silberta na temat przyszłości projektu budowy fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. Borys Budka ostro skomentował wpis...

XVIII Zlot Food Trucków na Rynku w Jaworznie już w ten weekend

Zapraszamy serdecznie wszystkich mieszkańców i gości na kolejny Zlot Food Trucków, który odbędzie się na jaworznickim Rynku! Nie przegapcie okazji, aby cieszyć się wspólnym...

Centrum Kulturalno-Społeczne w Ciężkowicach otwarte

W Jaworznie Ciężkowicach otwarto Centrum Kulturalno-Społecznego im. Mirosława Ciołczyka. Koszt inwestycji wyniósł około 5,5 mln zł. Centrum Kulturalno-Społeczne swoją siedzibę znalazło budynku dawnej noclegowni, który...