piątek, 29 marca, 2024

Coraz trudniej znaleźć miejsce parkingowe

Strona głównaŻycie miastaCoraz trudniej znaleźć miejsce parkingowe

Coraz trudniej znaleźć miejsce parkingowe

- Advertisement -

Przed wakacjami wejdzie w życie nowa ustawa, która przewiduje surowe kary za łamanie przepisów ruchu drogowego. Między innymi wzrośnie kwota mandatu za parkowanie w miejscach uprzywilejowanych, czyli na kopertach.

Jednak w Jaworznie, zwłaszcza w centrum, mieszkańcom doskwiera brak miejsc parkingowych. Ten deficyt jest powszechnie znany. W Jaworznie problem braku miejsc parkingowych od wielu lat dotyczy przede wszystkim Śródmieścia.

Próba wyjścia naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców wiąże się z podjęciem działań i planów, których brakuje. W ostatnim czasie temat parkingów pojawił się przy modernizacji rynku. Wtedy zostało zaproponowane rozwiązanie przeniesienia m.in. parkingu na ul. Pocztową. W obecnej chwili nie ma nowych planów na wyznaczenie dodatkowych miejsc, na których mieszkańcy będą mogli parkować.

Szansą na zmiany jest powstająca galeria Galena, w której znajdzie się parking. To wyjście jest tylko w połowie satysfakcjonujące, ponieważ bezpłatny parking będzie dostępny tylko w określonych godzinach.
Dlatego kierujemy pytanie do mieszkańców, czy Waszym zdaniem istniejące rozwiązania parkingowe są wystarczające?

[vc_facebook type=”standard”]

6 KOMENTARZE

  1. Obecne rozwiązania parkingowe nie są wystarczające, bo trzeba częściej egzekwować kary za nielegalne parkowanie i wprowadzić takie opłaty i ograniczenia, żeby parkowali głównie tylko ci, którzy na prawdę muszą. Wtedy nie będzie pretekstu do zajmowania miejsc dla niepełnosprawnych przez osoby nieuprawnione.

    Ulice nie są z gumy, więc zamiast brnąć we wpychanie w nie coraz większej ilości samochodów, trzeba się zabrać za poprawę dojazdu rowerem i komunikacją miejską, o czym się w materiale nie zająknięto.

    Jeśli chodzi o problem z parkowaniem w miejscu zamieszkania po powrocie z pracy, to tutaj trzeba mieć pretensje do tych, którzy kupują samochód, nie mając wykupionego/zarezerwowanego miejsca do przechowywania go, tylko pieprzną go gdzieś na trawnik czy zablokują chodnik, bo „jakoś to będzie”. Ktoś powie, że porównuję Jaworzno do megametropolii, ale w Tokio jak ktoś nie pokaże dokumentu na to, że ma gdzie parkować samochód, to go nie kupi. Tam ulice są jeszcze węższe i miejsca jest jeszcze mniej niż w Jaworznie, więc ludzie jeżdżą głównie na rowerach i komunikacją publiczną – nikt nie mówi, żeby wyburzać pół Tokio pod parkingi.

  2. Nie ma w centrum Jaworzna wystarczającej liczby miejsc parkingowych? Podobnie jak we wszystkich miastach. Znacie takie, w których jest inaczej? Parkowanie w centrum powinno być płatne powyżej 1h lub 2h i problem sam zniknie. Prywatne samochody urzędników oczywiście wynocha sprzed siedzib, niech szukają innych miejscówek, ewentualnie rower, skuter, PKM, bus, taxi lub płaćcie za korzystanie. O zostawienie auta przed blokiem powinny zadbać spółdzielnie, wspólnoty czy inni admini mieszkaniowi i raczej pod ten adres pretensje mieszkańców / użytkowników. Redakcja, o ile w ogóle czuje jakąkolwiek medialną misję, powinna sprzyjać szykanowaniu cwaniaczków debilnie parkujących, zajmujących chodniki, zieleńce, koperty dla niepełnosprawnych, jeżdżących i parkujących na płycie rynku. Doskonale znacie te miejsca i spokojnie moglibyście zrobić o tym sensowny materiał.. Byłaby szansa w końcu obudzić i przycisnąć opieszałych strażników miejskich i policjantów. Ale po co, lepiej strzelić focha w stronę rynku i okolic, bo to „Silbertowe”. Wiecie co? Mieszkańców g….o obchodzi wasz konflikt z prezydentem i jego urzędnikami.

  3. No niestety ale senior Matysik ma osobisty uraz do Silberta i dlatego powstają takie artykuły. Dla CTV i Jaworznickiej PO wszystko co powstało za Silberta jest złe. To tak jak w Warszawce. Wszystko co zrobiło PO dla Kaczyńskiego jest złe. Co za paradoks. Zamiast tam i na naszym podwórku pracować nad wizją rozwoju miasta, pokazywać ludziom alternatywę to tylko krytykują i opluwają przeciwników myśląc że to jest najlepsza recepta. A pracować i pokazywać alternatywę trzeba non stop, trzeba umieć pokazać wizję rozwoju miasta wraz z projektami, receptami, finansowaniem itp a nie gadać tylko przez 1-2 miesiące przed wyborami. to za mało i słabo skuteczne. Nie rozumie tego Kaczyński i Jaworznickie PO patrząc na ich zachowanie powyborcze i pracę w RM.
    Co do parkowania. Tak jak napisał ESJOT. Wprowadzić w centrum od Ronda Solidarności-Pocztowej do Królowej Jadwigi, od ul Obrońców P.Gdańskiej do Grunwaldzkiej strefy płatnego parkowania. 1-2 godz darmowe na załatwienie sprawy, zrobienia zakupów (tyle wystarczy) potem 5 zł za każdą godz. Gwarantuję że miejsc postojowych będzie mnóstwo. Pod Halą WS budka i niech będzie 2 zł za każdą godz. (Pamiętam czasy gdy się płaciło 1 zł i były wolne miejsca) W galenie 3 godz darmowe, później 5 zł za godz. Ludzie bardzo szybko się nauczą załatwiać sprawy samochodem, jeździć KM (bilet za zaoszczędzone paliwo) rowerem, skuterem i nóżkami (są tacy co nawet 300-500 m dojeżdżają) I jest po problemie. Wszystkie normalnie działające miasta wyrzucają samochody z centrum miast tworząc strefy dla ludzi i Komunikacji Miejskiej. Ale żeby to zrobić to Silbert musiał by mieć „jaja”. A jak by je miał to po otwarciu Galeny i wybudowaniu w tym roku odcinka obwodnicy Półniocnej od OPG do św. Wojciecha zamknął by ruch dla samochodów między rondem koło Galeny do ul Matejki ( oprócz KM, mieszkańców i dostaw towaru.

  4. Tradycyjna złotówka za każdą godzinę na parkingu przed halą wystarczy, pozostałe lokalizacje płatne mniej więcej tak jak napisałeś. Właściciel Galeny też nie jest naiwny i dobrze wie które auta przywiozą mu pieniądze, a które nie. Wątpię żeby był filantropem w temacie parkowania, ale mogę się mylić.

  5. panowie nasze Centrum niestety zostało zaplanowane dla samochodów, tak niestety jest gdy plany sięgają jedynie 4 lata. Nic nie jest robione w sprawie by zachęcić ludzi do PKM, a trasy rowerowe dopiero będą, a powinny powstać razem z nowym przebiegiem Grunwaldzkiej czy też 79.

    • Jeśli chodzi o plany dotyczące centrum, to one znacznie wykraczały poza jedną kadencję. Możesz podać jakiś przykład pokazujący, że obecna ekipa planowała priorytet samochodowy w centrum? Przecież wyrzucanie samochodów na obwodnice i utworzenie strefy pieszej w rynku były planowane już od samego początku.

      Natomiast co do reszty, to masz sporo racji. Owszem, kupuje się nowoczesne autobusy, ale najważniejszych reform się nie wprowadza (tabor niskopojemny, taryfa przesiadkowa, linie ekspresowe) i niestety komunikacja międzydzielnicowa jak i międzymiastowa leży. Rowerowe wpadki w poprzednich latach można było zrozumieć (Jaworzno nie było wyjątkiem pod tym względem w porównaniu do innych miast), ale jak wytłumaczyć to, że np. w ogłoszonym niedawno przetargu na przebudowę placu św. Jana rower potraktowano jak środek transportu drugiej kategorii, a wręcz zastosowano rozwiązania zniechęcające do używania go (wysyłanie rowerzystów objazdami, przyblokowanie za autobusem stojącym na przystanku, brak jakichkolwiek miejsc do parkowania na ulicy)? Co na to zespół IDR?

      Z drugiej strony, jak ma być lepiej, skoro dziennikarze w materiale takim jak ten zajmują się tylko powiększaniem liczby miejsc parkingowych dla samochodów, a dojazdów rowerem czy autobusem nie biorą w ogóle pod uwagę? Skoro nie nawołują do utworzenia strefy płatnego parkowania, tak aby ci, którzy rzeczywiście nie mają alternatywy tylko potrzebują zaparkować, mogli to zrobić? W polityce miasta jest bardzo wiele rzeczy, których można by się czepiać, tylko niestety niektórzy czepiają się nie tego, co trzeba.

- Advertisment -

Jak mieszkańcy spędzają Święta Wielkanocne?

Święta Wielkanocne już jutro. Z tej okazji zapytaliśmy mieszkańców Jaworzna, jak będą spędzać ten wyjątkowy czas. Opowiedzieli nam o ich domowych tradycjach oraz zwyczajach....

Kolizja na autostradzie A4

Wczoraj wieczorem, na jaworznickim odcinku autostrady A4, w okolicach MOP Kępnica doszło do kolizji. Zderzyły się ze sobą dwa auta osobowe. 28 marca około godziny...

Do końca 2027 roku powstaną nowe drogi na wjeździe do Jaworzna

Miasto Jaworzno podpisało umowę z konsorcjum firm MIRBUD S.A. i KOBYLARNIA S.A. na budowę nowego układu drogowego na Jaworznickim Obszarze Gospodarczym oraz na drogach...