czwartek, 25 kwietnia, 2024

Nowy przystanek PKM przy Geosferze

Strona głównaDzielniceNowy przystanek PKM przy Geosferze

Nowy przystanek PKM przy Geosferze

- Advertisement -

Praca wre przy budowie przystanku autobusowego w rejonie Geosfery. Ten obiekt który cieszy się spora popularnością wśród mieszkańców coraz częściej odwiedzają pasażerowie PKM. Po zakończeniu prac wysiadanie i wsiadanie do autobusu będzie o wiele bezpieczniejsze.

Infrastruktura znajdująca się w okolicach Geosfery musi nadążać za oczekiwaniami mieszkańców. W gorące dni odwiedzających Geosferę jest tak wielu, że jeden planowany parking nie wystarczył. Tuż przy nowym przystanku znajduje się kolejny parking.

 

[vc_facebook type=”standard”]

25 KOMENTARZE

  1. Super wiadomosc! ja bym jeszcze życzył aby jak to mozliwe wylac choc najmniejsza warstwe asfaltu na plantach bo naprawde szkoda butów na kamienie a miejsce super. A jak będzie asfalt to mozna na rowerze,rolkach,biegac wygodniej poruszac sie. Choc wiem ze to z srodkow wlasnych planty i nie ma co oczekiwac wszystkiego odrazu ale fajnie jakby UM miał to na uwadze 🙂

      • Franek…i co się stało z ogłoszeniem o spotkaniu na rynku dzisiaj aby stworzyć znak i poprzeć ludzi którzy zgineli w Powstaniu Warszawskim ?. Pisałeś mi, że przygotowujecie informację. Kłamstwo !. Nie było takiej informacji !. Wstyd. Wysłaliście tylko szpiega fotografa Jędrusika, aby zrobił kilka ujęć Prezydenta Miasta w złej pozie aby go ośmieszyć i pokazać w złym świetle. Mam nadzieję że to się wkrótce skończy. Może wasza redakcja zajmuje teren który da się wymówić. Proponuję Mysłowice, tam też lubicie mieszać.

        • A czego się spodziewałeś? Pewnie dadzą to zdjęcie do szmatławca i porozpieprzają po mieście (włóczy się to później to po klatkach, ale przynajmniej jest w co buty wytrzeć:) ). Zajmijcie się lepiej swoim ogródkiem – za chwilę liter nie będziecie mieć na budynku redakcji, kolejna odpadła i tak chyba od dwóch lat (nie żebym pilnował, ale jak ktoś o swoje nie potrafi zadbać to co dopiero mówić o cudzym, a miastem nieudolnie „próbujecie się” „zajmować”). Litery wam się wyprowadzają to może i was zabiorą gdzieś daleko 🙂

  2. Kurcze to faktycznie nawet to sporo pieniedzy. No ale cóż teren obszerny wiec nie ma co sie dziwic. Byłem w Oświecimu ostastnio zobaczyc centrum tego miasta bo aby w centrum byc nie bylem a to jak rzut beretem i maja takie planty nad ich rzeką zaraz przy rynku to wlasnie po takich odcinku asfaltowym ludzie smigają na rolkach,rowerach,dyskorolkach,biegaja, swietna sprawa, a do tego maja urzadzenia do cwiczen na swiezym powietrzu takie cos jak mamy na podwalu. W sumie to te plany mogą stac sie takim miejscem sportowo-rekreacyjnym w samym sercu miasta 🙂

  3. Pan Tomasz jest moim idolem w prostym i precyzyjnym tłumaczeniu „oczywistych oczywistości”. Na tym zdjęciu u góry widać łuk drogi , którego kąt nachylenia jest dokładnie w odwrotnym kierunku do przyjętych standardów i norm.
    Projektantom się pomyliło czy wykonawcy? A gdzie był nadzór ?
    A może to jakieś nowe normy UNIJNE ? Bo na logikę i fizykę to tego nie da się na żaden sposób zrozumieć.
    Co roku w sezonie jesienno-zimowym wylatują na mim samochody . Tam zawsze był teren podmokły, a co się z tym wiąże, każdy chyba wie – poza odpowiedzialnymi za tę inwestycję drogową.
    Pierwszy z brzegu link do schematu poprawnie wykonanego łuku od wujka GOOGLE. Rysunek na samym dole
    http://il.pw.edu.pl/~zuraw/plan-d.html
    Jakie to proste. Nieprawdaż ?
    Wszystkiemu są winni kierowcy – bo za szybko jeżdżą 🙂

    • Też głosowałem na tak. Panowie którzy nazwali rynek bublem, coraz śmielej zaczynają po nim stąpać, robią wywiady, zdjęcia, timelaps-y. Mam wrażenie że już niedługo zobaczymy samego Ojca Dyrektora siedzącego w cieniu pod jaworem. 😀

  4. W dużym błędzie powiadacie Panowie Eksperci? A to jestem zdruzgotany tak profesjonalną krytyką.
    To może zabierzcie cztery litery spod komputera i zaopatrzeni w taki prosty przyrząd jak poziomica sprawdzicie stan faktyczny na obu torach jazdy? Zamiast linkować schemaciki. Projekt to jedno, a wykonanie to druga strona medalu.
    Potem wrócimy do wątku ” I kto tu ma złudzenia” i plecie banialuki.
    Przy okazji zapytajcie w Straży Pożarnej ile razy tylko na przełomie roku 2013/14 wyciągała samochody z przydrożnego rowu na tym odcinku. Ta wiedza może skłoni Was do refleksji. Choć bardzo w to wątpię. Owocnego sprawdzania życzę. Moje uszanowanie Panowie Eksperci 🙂

  5. Droga została wykonana zgodnie z projektem, z dokładnością do kilku milimetrów i potwierdzone to jest przez operat geodezyjny. Została zaprojektowana zgodnie ze sztuką i rozporządzeniem które zamieściłeś. Nie znane mi są przypadki samochodów agresywnie i bezwzględnie wciągniętych przez podstępny rów.

    Jeśli coś je tam ściąga to brak umiejętności razem z nadmierna prędkością. Niestety ten niefortunny związek wciąż niszczy nam m.in. latarnie.

  6. Widzi Pan Panie Tomaszu, problem w tym , iż Pan nie widzi albo nie chce widzieć. Ja też miałem dylemat? Złudzenie to czy prawda ? Nawet proste przyrządy nie kłamią. Także coroczne fakty z lądowaniem w rowie tam aut.
    Coś jednak jest nie tak z tym odcinkiem drogi, a raczej z tym długim łukiem.
    Jeszcze raz ponawiam prośbę. SPRAWDŹCIE to o czym piszę , a potem wrócimy do wątku.

  7. Przystanek i wiata konstrukcyjnie gotowe, ale niestety, nie ma najbardziej oczekiwanej i na pewno bardziej bezpiecznej i funkcjonalnej w tym miejscu zatoki. Ciekawe w czym tkwi problem? Bo miejsce jak widać jest. Problemy z wykupieniem gruntu czy to znowu Ci destrukcyjni RADNI z OPOZYCJI nie pozwolili wydać więcej grosza na najlepszy wariant poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu. To jest tylko pytanie mieszkańca w 100% apolitycznego 🙂

  8. Zatoka na przystanku na żądanie, na którym w ciągu doby zatrzymuje się kilka autobusów dziennie? Zatoka nie kosztuje pięć złotych ale kilkadziesiąt tysięcy (czysta ekonomia – koszt/ilość użyć wynosi w ciągu 5 lat 10 zł za każde zatrzymanie się). Poza tym zatoki autobusowe nie poprawiają bezpieczeństwa – jest wręcz przeciwnie – pogarszają je, bo szybko jadące samochody zagrażają wówczas wychodzącym zza pojazdów pieszym. I pogarszają warunki funkcjonowania komunikacji miejskiej, bo muszą czekać na włączenie się do ruchu i wykonywać zbędne manewry.

    W tamtym miejscu zgodnie z Twoją tezą o przyciągającym samochody rowie bezpieczeństwo dodatkowo się poprawi – jak pojadą grzecznie za autobusem to nie wylecą.

  9. Cieszy taka troska o tych wypadających na tym innowacyjnym łuku drogi z powodu „magnetycznego rowu”. Czyli jednak coś jest na rzeczy skoro taki sprytny plan został opracowany 🙂
    To może trzeba zwiększyć liczbę tych kursów w okresie jesienno-zimowym i problem mamy prawie zamknięty. Prawie , bo tylko w czasie jazdy za autobusem. Miłej niedzieli życzę 🙂

  10. posądzanie kierowców o zbyt niskie umiejętności prowadzenia pojazdów oraz nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego przez osobę która prowadziła auto bez stosownych uprawnień i została za to skazana brzmi dość kuriozalnie 🙁

- Advertisment -

Trampolina z dostawą do domu. 1-Drive wyposażenie ogrodu

Chcesz zadbać o wyposażenie Twojego ogrodu? Na szczęście firma 1-Drive, Twój zaufany lokalny dostawca w Jaworznie, oferuje bogaty asortyment produktów, które spełnią wszystkie Twoje...

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych – jaworznickie szkoły opublikowały regulaminy naboru

Jaworznickie szkoły ponadpodstawowe udostępniły na swoich stronach internetowych regulaminy rekrutacji na kolejny rok szkolny. Rekrutacja rozpocznie się już w maju. Proces rekrutacyjny rozpocznie się 13...

Uśmiechnięty Sebastian Kuś oddelegowany na badania psychiatryczne

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie odbyła się 24 kwietnia 2024 roku kolejna rozprawa Sebastiana Kusia, która wedle wcześniejszych zapowiedzi sądu miała zakończyć jego 5-letni...