Miejski Zarząd Dróg i Mostów opracował projekt ruchu dla transportu ciężkiego przez teren Jaworzna. Inspektorzy MZDiM przeanalizowali trasy samochodów ciężarowych w mieście i wyznaczyli drogi, którymi ruch powinien się odbywać. Chodzi o to, by transport ciężki był mniej uciążliwy dla mieszkańców.
Z uwagi na lokalizację Jaworzna na mapie województwa – pomiędzy dwoma dużymi aglomeracjami, jakimi są Kraków i Katowice – oraz ze względu na działalność wydobywczą ZGE Sobieski Jaworzno III, sporym problemem w skali miasta jest ruch samochodów ciężarowych. Jest on szczególnie dotkliwy
w Śródmieściu oraz w niektórych osiedlach mieszkaniowych, które nie są przystosowane do wzmożonego ruchu pojazdów o dużym tonażu.
– Planując korytarz dla transportu ciężkiego wykorzystaliśmy oddane już do użytku odcinki Trasy Śródmiejskiej, Obwodnicę Południową oraz istniejące ciągi komunikacyjne w tym Drogę Krajową nr 79 – tłumaczy Sebastian Kuś, rzecznik MZDiM.
Korytarz został wyznaczony przy zastosowaniu znaków ograniczających do 30 i 10 ton ciężar pojazdów, które mogą wjechać do ścisłego centrum miasta jak również na teren osiedli mieszkaniowych. Dzięki wyznaczeniu korytarza dla transportu ciężkiego nie ma możliwości, aby kierowcy pomylili trasę i wjechali na ulicę nie przystosowaną do ruchu pojazdów ciężarowych.
– Utworzenie korytarza nie spowoduje znaczących utrudnień dla zakładów przemysłowych i firm działających na terenie miasta. Korytarz chroni jedynie te części miasta, w których ruch pojazdów o masie całkowitej powyżej 30 ton nie jest niezbędny i jednocześnie wskazuje kierowcom najszybszą
i najłatwiejszą trasę tranzytową przez Jaworzno – mówi Sebastian Kuś.
Montaż oznakowania nastąpi na przełomie stycznia i lutego, pod warunkiem sprzyjających warunków atmosferycznych. Ewentualne opóźnienie może być spowodowane jedynie silnymi mrozami, które uniemożliwią właściwy montaż znaków.
Żródło: Miejski Zarząd Dróg i Mostów
UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.